کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه خدمات گوگل درایو از هفته آينده

سايت خبری همكاران سيستم , 30 فروردين 1391 ساعت 10:14

ایتنا- گوگل 5 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره‌سازی داده‌ها با عرضه خدمات مبتنی بر فناوری پردازش ابری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.




شرکت گوگل عرضه خدمات ذخیره‌سازی خود موسوم به گوگل درایو را از هفته آینده آغاز می‌کند. کاربران می‌توانند از این خدمات که مبتنی بر فناوری پردازش ابری است، برای ذخیره كردن داده‌های خود استفاده کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، گوگل با عرضه این خدمات ۵ گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره داده‌های کاربران در اختیار آنها قرار خواهد داد. هم اکنون دو شرکت دراپ باکس و باکس خدماتی از این دست به کاربران خود می‌دهند که یکی ۲ گیگابایت و دیگری ۵ گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربرانشان می گذارد.

براساس گزارش وب‌سایت zdnet، گوگل این خدمات را با سیستم عامل مک، لینوکس و سیستم‌های مدیریت فایل‌ها در ویندوز هماهنگ کرده است. کاربران برای استفاده از آن می‌بایست یک حساب شخصی در گوگل داشته باشند.

هم اکنون شرکت‌های زیادی در سطح جهان به عرضه خدمات فناوری پردازش ابری برای کاربران عادی می‌پردازند. اما انتظار می‌رود گوگل در این زمینه انعطاف‌پذیری و گزینه‌های دسترسی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

آمازون کلود درایو، اپل آی‌کلود، باکس، دراپ باکس، اسکای داریو و شوگرسینک از جمله مهمترین و معروف‌ترین پایگاه‌های عرضه خدمات پردازش ابری برای ذخیره داده‌های کاربران است. هر کدام از این پایگاه میزان مشخصی از فضای ذخیره داده‌ها را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و برای فضاهای بیشتر از آنها پول دریافت می‌کنند.

مثلاً شرکت دراپ باکس به کاربرانی که از خدمات ابری این شرکت استفاده می‌کنند ۲ گیگابایت فضای رایگان می‌دهد. این شرکت از کاربرانی که از ۵۰ گیگابایت فضا برای ذخیره داده‌های خود استفاده کنند ماهیانه ۹.۹۹ دلار دریافت می‌کند. قیمت ماهیانه این استفاده از یک فضای ۱۰۰ گیگابایتی برای ذخیره داده‌ها نیز ۱۹.۹۹ دلار است.
 


کد مطلب: 21831

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21831/عرضه-خدمات-گوگل-درایو-هفته-آينده

ايتنا
  https://www.itna.ir