کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویندوز 8 در چهار نسخه وارد بازار می‌شود

خبرگزاری مهر , 29 فروردين 1391 ساعت 16:11

ایتنا- ویندوز 8 مایکروسافت در 4 نسخه متفاوت راهی بازار خواهد شد و این در حالی است که سیستم‌عامل XP در هفت نسخه مختلف ارائه شده بود.




پس از سال‌ها انتقاد از مایکروسافت در رابطه با نسخه‌های متعدد و متفاوت سیستم عامل خود، این شرکت در اقدام اخیر خود چهار نسخه از ویندوز 8 را معرفی کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، پس از سال‌ها درگیری مشتریان با نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز، مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز 8 تنها در چهار نسخه ارائه می کند.
نسخه خانگی، نسخه تجاری، نسخه دستگاه‌های داری تراشه های ARM و نسخه شرکت‌های بزرگی که سیستم عامل را در تعداد بالا خریداری می‌کنند.

این درحالی است که برای مثال شرکت مایکروسافت سیستم عامل XP را در هفت نسخه مختلف ارائه کرده بود.

برای اکثر مردم که یک سیستم عامل برای لپ‌تاپ تا کامپیوتر رومیزی خود خریداری می‌کنند به سادگی می‌توانند ویندوز 8 را که برای کاربران خانگی طراحی شده خریداری کنند. ویندوز 8 پرو " Windows 8 Pro " برای کاربران تجاری است و دربرگیرنده ویژگی‌های رمزگذاری روی یک فایل سیستمی، مجازی‌سازی و مدیریت دامین است.

براساس گزارش پی‌سی‌ورلد، ویندوز RT که مخفف "Runtime" است، نامی است که برای ویندوز ARM انتخاب شده است و نمی‌توان آن را خریداری کرد.
این نسخه از پیش، روی کامپیوترها و تبلت‌هایی که دارای پردازشگرهای ARM هستند نصب می‌شوند. این ویندوز قابلیت اجرای نرم افزارهای قدیمی X86/64 را ندارد. اما می‌تواند برنامه‌های اجرایی لمسی را برپایه ویندوز ران‌تایم (برنامه مایکروسافت برای برنامه‌های اجرایی موبایل) اجرا کند.

تاکنون زمان دقیق ورود ویندوز 8 به بازار اعلام نشده است.
 


کد مطلب: 21827

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21827/ویندوز-8-چهار-نسخه-وارد-بازار-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir