۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۷
وزير ارتباطات:

راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات، نيمه اول امسال

ایتنا- تقی‌پور: مردم پي خواهند برد كه اين شبكه نيز دست كمي از اينترنت ندارد.


 
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد: با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات ظرفيت پهناي باند ۱۰ برابر ارتقاء خواهد داشت.

به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و با فازبندي اجراي پروژه شبكه ملي اطلاعات، مردم پي خواهند برد كه اين شبكه نيز دست كمي از اينترنت ندارد و كليه اطلاعات مورد نياز آنها برروي اين بستر موجود خواهد بود و با سرعتي بالا خدمات مختلف را دريافت خواهند كرد.

تقي‌پور با بيان اين‌كه از طريق اين شبكه افزايش پهناي باند را شاهد خواهيم بود، گفت: ‌افزايش ضريب امنيت و ارائه خدمات مختلف در حوزه‌هاي اصلي محتوا و زيرساخت‌هاي شبكه از ديگر اموري است كه از طريق اين شبكه انجام مي‌شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد مجدد بر اين ‌كه شبكه ملي اطلاعات به هيچ عنوان دسترسي به اينترنت را محدود نمي‌كند، گفت:‌ شبكه ملي اطلاعات، شبكه‌اي گسترده و قادر به پوشش‌دهي كل فضاي ICT است كه برروي يكي از لايه‌هاي متنوع آن دسترسي به اينترنت ديده شده است و بستري امن را براي تبادلات اطلاعات به ارمغان مي‌آورد.

وي درباره برخي اظهارات پراكنده درباره شبكه ملي اطلاعات اظهار كرد: شبكه ملي اطلاعات براي نخستين بار در قانون برنامه پنجم توسعه ديده شد و هدف از راه‌اندازي آن، شبكه‌اي با مديريت داخلي است تا محتواي بومي را دربربگيرد و نياز كاربران را در داخل كشور برآورده كند و به هيچ عنوان با راه‌اندازي آن، تغيير در دسترسي به اينترنت صورت نخواهد گرفت.

او درباره برنامه‌هاي اجرا شده در راستاي شبكه ملي اطلاعات تصريح كرد: در حال حاضر جلوتر از برنامه هستيم و مقدمات اجراي اين شبكه ايجاد شده است و فاز يك آن در نيمه اول سال جاري بهره‌برداري خواهد شد.
 
کد مطلب: 21823
نام شما
آدرس ايميل شما


روح شاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
مردم پي خواهند برد كه اين شبكه نيز دست كمي از اينترنت ندارد.

ما از این وعده های فریبنده زیاد شنیده ایم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام