کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزير ارتباطات:

راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات، نيمه اول امسال

خبرگزاری ايسنا , 29 فروردين 1391 ساعت 14:47

ایتنا- تقی‌پور: مردم پي خواهند برد كه اين شبكه نيز دست كمي از اينترنت ندارد.




 
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد: با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات ظرفيت پهناي باند ۱۰ برابر ارتقاء خواهد داشت.

به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و با فازبندي اجراي پروژه شبكه ملي اطلاعات، مردم پي خواهند برد كه اين شبكه نيز دست كمي از اينترنت ندارد و كليه اطلاعات مورد نياز آنها برروي اين بستر موجود خواهد بود و با سرعتي بالا خدمات مختلف را دريافت خواهند كرد.

تقي‌پور با بيان اين‌كه از طريق اين شبكه افزايش پهناي باند را شاهد خواهيم بود، گفت: ‌افزايش ضريب امنيت و ارائه خدمات مختلف در حوزه‌هاي اصلي محتوا و زيرساخت‌هاي شبكه از ديگر اموري است كه از طريق اين شبكه انجام مي‌شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد مجدد بر اين ‌كه شبكه ملي اطلاعات به هيچ عنوان دسترسي به اينترنت را محدود نمي‌كند، گفت:‌ شبكه ملي اطلاعات، شبكه‌اي گسترده و قادر به پوشش‌دهي كل فضاي ICT است كه برروي يكي از لايه‌هاي متنوع آن دسترسي به اينترنت ديده شده است و بستري امن را براي تبادلات اطلاعات به ارمغان مي‌آورد.

وي درباره برخي اظهارات پراكنده درباره شبكه ملي اطلاعات اظهار كرد: شبكه ملي اطلاعات براي نخستين بار در قانون برنامه پنجم توسعه ديده شد و هدف از راه‌اندازي آن، شبكه‌اي با مديريت داخلي است تا محتواي بومي را دربربگيرد و نياز كاربران را در داخل كشور برآورده كند و به هيچ عنوان با راه‌اندازي آن، تغيير در دسترسي به اينترنت صورت نخواهد گرفت.

او درباره برنامه‌هاي اجرا شده در راستاي شبكه ملي اطلاعات تصريح كرد: در حال حاضر جلوتر از برنامه هستيم و مقدمات اجراي اين شبكه ايجاد شده است و فاز يك آن در نيمه اول سال جاري بهره‌برداري خواهد شد.
 


کد مطلب: 21823

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21823/راه-اندازي-شبكه-ملي-اطلاعات-نيمه-اول-امسال

ايتنا
  https://www.itna.ir