کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لو رفتن اطلاعات بانکی به مجلس کشید

رییس کل بانک مرکزی به پارلمان احضار شد

خبرگزاری مهر , 27 فروردين 1391 ساعت 16:23

ایتنا - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مسئولان بانک مرکزی و سایر بانک‌ها باید نسبت به تخلفی که انجام شده است، پاسخگو باشند.





رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی عملکرد خود نسبت به درز اطلاعات محرمانه بانکی مردم باشند، از احضار رئیس کل بانک مرکزی به مجلس برای پاسخگویی در این باره خبر داد.

به گزارش ایتنا ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با مهر، در واکنش به هک سیستم اطلاعات ۱۰ بانک کشور و درز اطلاعات محرمانه بانکی ۳ میلیون نفر، اظهار داشت: این موضوع قطعا در دستور هفتگی جلسات آینده کمیسیون اقتصادی مجلس لحاظ خواهد شد تا ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه طی روزهای آینده بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به منظور شرکت در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول عازم آمریکا خواهد شد؛ لذا در نظر داریم پس از این سفر، او را به مجلس فرا بخوانیم تا پاسخگوی عملکرد خود نسبت به درز اطلاعات محرمانه بانکی مردم باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مسئولان بانک مرکزی و سایر بانک‌ها باید نسبت به تخلفی که انجام شده است، پاسخگو باشند.

در همین حال، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بروز برخی شایعات در فضای مجازی و به منظور ارتقای سطح ایمنی، ایجاد محدودیت در دسترسی غیرمجاز در شبکه کارتی کشور و حفاظت مشتریان در مقابل مخاطرات احتمالی ناشی از آن، به بانک‌های کشور ابلاغ شده ضمن اعلام مراتب به دارندگان کارت‌هایی که طی چند ماه گذشته رمزخود را تغییر نداده‌اند، با مراجعه به خودپردازها یا شعب بانک مربوطه نسبت به تغییر رمز کارت اقدام کنند.
 


کد مطلب: 21797

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21797/رییس-کل-بانک-مرکزی-پارلمان-احضار

ايتنا
  https://www.itna.ir