۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۴

ضرر 6 میلیارد دلاری شرکت سونی در سال گذشته

ایتنا- سونی یکی از مهمترین دلایل این ضرر و زیان را افزایش مالیات‌ها بر محصولات و کارخانه‌های این شرکت در کشورهای خارجی عنوان کرده است.


شرکت ژاپنی سونی اعلام کرده است در سال مالی گذشته بیش از ۶.۴ میلیارد دلار متضرر شده است. این رقم تقریباً دو برابر پیش‌بینی‌های اولیه ای است که این شرکت درباره ضرر و زیان خود کرده بود.

به گزارش ایتنا به نقل ازهمکاران‌سیستم، سونی حجم ضرر و زیان خود را مبلغی در حدود ۲.۷ میلیارد دلار برآورد کرده بود.

به گزارش وب سایت ITnews سونی یکی از مهمترین دلایل این ضرر و زیان را افزایش مالیات‌ها بر محصولات و کارخانه‌های این شرکت در کشورهای خارجی عنوان کرده است. شرکت سونی به ویژه از مالیات‌های سنگینی که در کشور آمریکا پرداخت کرده متضرر شده است.

شرکت سونی همانند دیگر رقبای ژاپنی خود از عوامل دیگری مثل زلزله ژاپن و وقوع سیل در تایلند نیز تاثیر پذیرفته است. عملکرد این شرکت در بازار دستگاه‌های تلویزیون نیز چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. این در حالی است که در این بازار شرکت‌های رقیب سونی مثل اپل و سامسونگ سود زیادی کسب کرده اند.

شرکت سونی برای برون رفت از وضعیت زیان‌دهی به راهکارهای مختلفی متوسل شده است. مدیر عامل سونی چندی پیش اعلام کرده بود این شرکت برای بازگشت دوباره به دوره سودآوری به عرضه فناوری‌ها و خدماتی مثل گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی و خدمات شبکه‌ای متوسل خواهد شد.
یک روزنامه ژاپنی نیز چند روز پیش اعلام کرده بود شرکت سونی قصد دارد با حذف بیش از ده هزار شغل از زیرمجموعه خود در سراسر جهان نیروی کار خود را ۶ درصد کاهش دهد.

بنابر گزارش روزنامه Nikkei سونی تصمیم گرفته است نیروی کار خود را در مشاغل تولیدی، مدیریتی و توسعه کالا کاهش دهد. سونی فقط در بخش‌های غیراصلی خود مثل بخش تولید صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی بیش از پنج هزار نیروی کار دارد.
کد مطلب: 21741
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام