۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۵
بررسي ريشه كاهش سرعت اينترنت در كشور؛

اشتراك‌گذاري بيش از حد استاندارد پهناي باند اينترنت

ایتنا- تقی پور: "ميزان پهناي باندي كه اپراتورها دريافت مي‌كنند و ميزاني كه مي‌فروشند، در سامانه مانيتورينگ سازمان تنظيم مقررات ارتباطات موجود است."


معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره دلايل كاهش سرعت اينترنت گفت: اگر پهناي باند بيش از ميزان استاندارد به اشتراك گذاشته شود، سرعت اينترنت كاهش مي‌يابد چون بحث به اشتراك‌گذاري پهناي باند اينترنت، استاندارد‌هايي دارد.

به گزارش ایتنا حسن رضواني در گفت‌و‌گو با ايسنا، اظهار كرد: از نمايندگان مخابرات استان‌ها و هم‌چنين شركت‌هاي خصوصي فعال در اين زمينه دعوت كرديم كه در رابطه با دلايل كاهش سرعت اينترنت مذاكره و بحث كنيم.

وي افزود: متاسفانه در بعضي مواقع شاهد بوديم كه مخابرات بيش از ميزان استاندارد پهناي باند را به اشتراك گذاشت كه طبيعي است اين موضوع به نوعي كم‌فروشي محسوب‌ شده و سرعت اينترنت را كاهش مي‌دهد كه در حال بررسي اين موضوع به تفكيك در استان‌ها هستيم.

رضواني همچنين خاطرنشان كرد: اگر مردم شكايتي در زمينه‌ اينترنت و يا مباحث مرتبط دارند، مي‌توانند شكايت خود را به اپراتور‌هاي مربوطه ارجاع دهند تا برطرف شود و اگر به نتيجه نرسيدند، مي‌توانند موضوع را به رگولاتوري اعلام كنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين باره گفته بود: ميزان پهناي باند اينترنت دريافتي و فروشي اپراتورها در سامانه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موجود است.

رضا تقي‌پور اظهار كرده بود: در هر صورت با اعمال كنترل‌هايي كه سازمان تنظيم مقررات ارتباطات در برنامه كاري‌اش دارد، فكر مي‌كنم اين موضوع زياد مشكل عمده‌اي نباشد. ميزان پهناي باندي كه اپراتورها دريافت مي‌كنند و ميزاني كه مي‌فروشند، در سامانه مانيتورينگ سازمان تنظيم مقررات ارتباطات موجود است.
 
کد مطلب: 21732
نام شما
آدرس ايميل شما


ALIREZA
feedback
alieee
امید
feedback
United States
بابا به زحمت افتادین.
راضی نبودیم به خدا...
حالا ایشالا کی منتظر باشیم یه اتفاقی بیافته؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام