۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۶

هند اولین میزبان فرصت‌های شغلی شرکت‌های آی‌تی اروپایی و آمریکایی

ایتنا- رشد استفاده از راهکارهای اتوماسیون و دیگر پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه افزایش بازدهی شغلی را از جمله عوامل موثر بر روند کاهش فرصت‌های شغلی است.


شرکت‌های اروپایی و آمریکایی فعال در حوزه‌های آی‌تی، امور مالی و دیگر کسب‌وکارها، تا سال ۲۰۱۶، ۷۵۰ هزار مورد از مشاغل خود را به کشورهایی منتقل خواهند کرد که هزینه تولید و نیروی کار در آنجا ارزان است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، شرکت مشاوره‌ای و پژوهشی هکت‌گروپ (Hackett Group) طی مطالعه‌ای پیش‌بینی کرده است که کشورهایی مثل هند پذیرای بیش از ۴۰ درصد از این مشاغل خواهد بود.

به گزارش وب سایت eweek شرکت هکت‌گروپ با بررسی داده‌های به دست آمده از ۴۷۰۰ شرکت آمریکایی و اروپایی دارای درآمد بالاتر از یک میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است که این شرکت‌ها با انتقال بیش از ۷۵۰ هزار فرصت شغلی دیگر به کشورهای کم‌هزینه‌تری مثل هند، مجموع شغل‌های برون‌سپاری شده خود تا سال ۲۰۱۶ را به بیش از ۲.۳ میلیون شغل خواهند رساند.

این شرکت دریافته است بیشتر این گونه مشاغل به نحوی به خدمات تجاری در هر حوزه مرتبط خواهد بود که سالانه بیش از ۱۵۰ هزار فرصت شغلی جدید پدید می‌آورد. این گزارش حکایت از آن دارد که انتقال یا به عبارتی برون‌سپاری مشاغل مرتبط با خدمات تجاری پس از سال ۲۰۱۴ روند نزولی به خود خواهد گرفت.

در گزارش شرکت هکت‌گروپ تصریح شده است که در عرض ۸ تا ۱۰ سال آینده روند انتقال فرصت‌های شغلی به کشورها و مناطق کم‌هزینه و ارزان‌تر به کلی متوقف خواهد شد و این امر باعث کاهش فرصت‌های شغلی در اروپا و آمریکا خواهد شد.

البته این شرکت رشد استفاده از راهکارهای اتوماسیون و دیگر پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه افزایش بازدهی شغلی را از جمله عوامل موثر بر روند کاهش فرصت‌های شغلی دانسته است. این راهکارها سالانه باعث حذف بیش از ۲۰۰ هزار شغل در این شرکت‌ها می‌شوند. استفاده از این راهکارها باعث حذف بیش از ۲.۲ میلیون شغل در سال‌های بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ خواهد شد.
 
کد مطلب: 21648
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام