کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت زیرساخت تاکید کرد:

خسارت قطعي اينترنت را پرداخت مي‌كنيم

خبرگزاری ايسنا , 22 اسفند 1390 ساعت 15:52

ایتنا- مدیرعامل شرکت زیرساخت: اگر بررسي شود و به اين نتيجه برسيم كه قطعي اینترنت به دليل مشكلي در زيرساخت و علت قطعي در زيرساخت بوده، خسارت به شركت مربوطه پرداخت شده و مي‌شود.




موضوع مهمي كه در جريان قطعي اينترنت مطرح مي‌شود، خسارت وارد شده به شركت‌هاي اينترنتي به‌عنوان ارائه‌كننده سرويس و كاربران در زمان اين قطعي‌هاست؛ اين موضوع در توافقنامه سطح سرويس يا SLA مشخص شده كه قرارداد تضمين و تامين ميزاني معين از كيفيت خدمات از سوي شركت سرويس‌دهنده براي شركت سرويس‌گيرنده يا كاربر است.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، اينترنت کشور هر از چندگاهي به دلايل مختلفي دچار اختلال شده و کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات اينترنتي را با مشکلات مختلفي مواجه مي‌کند؛ طي سال‌هاي گذشته عوامل متعددي به قطعي و كندي اينترنت منجر شد كه مهم‌ترين آن قطعي فيبر نوري است و در مواردي هم كوتاهي برخي شرکت‌هاي اينترنتي و يا مشکلاتي که به خود كاربر مربوط بوده است؛ در هر حال قطعي و سرعت اينترنت در ايران همواره مورد انتقاد بوده است.

لزوم پرداخت خسارت به شركت‌هاي طرف قرارداد با مخابرات توسط مخابرات و در طرف مقابل پرداخت خسارت به كاربران توسط شركت‌ها در زمان قطعي موضوعي است كه بارها به آن اشاره شده است و بعضا شركت‌هاي اينترنتي تاكيد كردند كه تاكنون خسارتي در اين مواقع از سوي مخابرات به آن‌ها پرداخت نشده و اين روند يك طرفه بوده و فقط آنها به كاربران خود خسارت مي‌پردازند كه البته اين امر بايد كاملا بررسي شود.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در پاسخ به اين سوال كه آيا هر ميزان خسارت قطعي اينترنت كه از جانب زيرساخت بوده به شركت‌ها پرداخت شده است گفت: اگر بررسي شود و به اين نتيجه برسيم كه قطعي به دليل مشكلي در زيرساخت و علت قطعي در زيرساخت بوده، خسارت به شركت مربوطه پرداخت شده و مي‌شود.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت، اظهار كرد: موارد قطعي در بخش بين‌المللي نيز به همان ميزاني كه قطع شود و بر اساس قرارداد منعقد شده، هزينه‌اش دريافت مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه يك كاربر در زمان قطعي بايد به كجا مراجعه كند گفت:‌ كاربر بايد به رگولاتوري مراجعه كرده و از طريق بخش مربوطه در سايت رگولاتوري اين موضوع رامطرح كند تا بعد از بررسي رگولاتوري دليل قطعي مشخص شود كه عامل قطعي در حوزه دسترسي يا زيرساخت و يا در حوزه ديگر بوده است تا پس از آن خسارت مربوطه پرداخت شود. اگر در حوزه زيرساخت قطعي باشد و عامل قطعي شركت زيرساخت باشد ما خسارت را پرداخت مي‌كنيم.
 


کد مطلب: 21566

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21566/خسارت-قطعي-اينترنت-پرداخت-مي-كنيم

ايتنا
  https://www.itna.ir