۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۷
با میزبانی در مراکز داده امن داخلی

پست‌الكترونيك چاپار به بهره‌برداري رسيد

ایتنا - پروژه مجموعه سرویس‌های چاپار با حمایت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی و تلاش بخش خصوصی طی ۲ سال و اندی به ثمر رسيده و اکنون در حال سرویس‌دهی به کلیه کاربران است.


پست‌الكترونيك چاپار، با سرعت دسترسی بالا و بدون نياز به احراز هويت شخصي افراد با آدرس www.chmail.ir آغاز به كار كرد.

به گزارش دریافتی ایتنا از دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني، سرویس پست‌الکترونیک چاپار به عنوان یکی از محصولات مجموعه سرویس‌های چاپار که تحت عنوان پست الکترونیک چاپار، ChMail (سی_اچ_میل) ارائه و شناخته شده است، با ساختار ساده و بر اساس خط و زبان فارسي، بدون نياز به اخذ اطلاعات شخصي كاربران و با اختصاص يك گيگابایت فضا ارائه شد.

از مهم‌ترین شاخص‌های اين سرويس می‌توان به سیستم ثبت‌نام آنلاین، ساختار بازیابی ایمن کلمه عبور مبتنی بر روش‌های مختلف رایج در دنیا، گستردگی طراحی و پیاده‌سازی به منظور جوابگویی به تعداد بالای کاربران همزمان سرویس گیرنده، یکپارچگی با پورتال مجموعه سرویس‌های چاپار، رمزنگاری اطلاعات محرمانه براساس گواهی دیجیتال معتبر جهانی و سرعت دسترسی بالا با توجه به ميزباني در مراکز داده امن داخلی اشاره كرد.

سرویس پست‌الکترونیک چاپار پس از گذار از انواع تست‌های امنیتی مبتنی بر لایه‌های مختلف سرویس و تست‌های فشار مبتنی بر آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، با استفاده از دانش متخصصان داخلی کشور طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی شده است.

این سرویس در حال حاضر به منظور رمزنگاری اطلاعات از گواهی دیجیتال معتبر جهانی(SSL) استفاده می‌کند که با توجه به جهانی بودن این گواهینامه بر روی کامپیوتر شخصی تمام کاربران، به صورت پیش فرض در سیستم‌عامل پذیرفته شده و مورد اعتماد است؛ یکپارچگی سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و همگونی سرویس در لایه‌های مختلف یکی از نکات قابل توجه است که می‌تواند بستری مناسب برای کاربران فراهم آورد.

بر اساس اعلام واحد پشتیبانی مجموعه سرویس‌های چاپار، ۱۰ اسفند ماه همزمان با اولین روز از بازگشایی این سرویس، بیش از ۷۰۰ کاربر از شهرهای مختلف کشور اقدام به ثبت‌نام نموده و همچنان این تعداد به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

بنابر گزارش واحد طراحی مجموعه سرویس‌های چاپار، سرویس ارائه شده، نسخه اول از پست الکترونیک چاپار است و اواسط سال آینده نسخه دوم آن با ظاهری متفاوت و با قابلیت‌هایی بسیار خاص در کشور ارائه خواهد شد؛ همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طیف وسیعی از خدمات ارزش‌افزوده بر روی این سرویس به زودی ارائه خواهد شد.
گفتنی است مجموعه سرویس‌های چاپار، نرم‌افزار مدیریت پست الکترونیک خود را برای کامپیوترهای شخصی با نام شاطر و برای تلفن‌های همراه مبتنی بر سیستم عامل‌های آندروید، اوایل سال آینده در پورتال www.chaapaar.ir ارائه خواهد کرد.

این پورتال با هدف ارائه انواع خدمات پشتیبانی به کاربران پست الکترونیک چاپار راه‌اندازی و در حال ارائه سرویس است؛ کاربران جهت دسترسی به کارشناسان سرویس‌های چاپار می توانند با مراجعه به این پورتال به صورت آنلاین و بر خط، مشکلات خود را مطرح و جواب مورد نظر خود را دریافت کنند.

شایان ذکر است پروژه مجموعه سرویس‌های چاپار با حمایت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی و تلاش بخش خصوصی طی ۲ سال و اندی به ثمر رسيده و اکنون در حال سرویس‌دهی به کلیه کاربران است.
 
کد مطلب: 21551
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام