۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۹

ضريب نفوذ اينترنت در كشور 14.7 درصد!

ایتنا- بيشترين ضريب نفوذ اينترنتي در نقاط شهري مربوط به استان تهران با ۲۳.۱ درصد و استان مازندران با ۲۲.۷ درصد بوده است و استان سيستان و بلوچستان با ۱۰.۵ درصد كمترين ضريب نفوذ اينترنت در نقاط شهري را دارد.


از مجموع ۲۰.۳ ميليون خانوار كشور فقط حدود ۴.۳ ميليون خانوار در محل سكونت به اينترنت دسترسي دارند كه از اين تعداد نيز ۴.۱ ميليون خانوار معادل ۹۴ درصد خانوارهاي شهري هستند.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، براساس نتايج طرح آمارگيري از كاربران اينترنت از كل خانوارهاي كشور فقط ۳۵ درصد رايانه شخصي دارند و ۹۶ درصد داراي تلفن همراه يا ثابت هستند.

براساس نتايج اين طرح از مجموع جمعيت كشور حدود ۱۱ ميليون نفر كاربر اينترنت هستند و بر اين اساس ضريب نفوذ اينترنت در كشور ۱۴.۷ درصد برآورد شده است.

همچنين از اين تعداد ۱۰.۲ ميليون نفر كاربر شهري و مابقي كاربر روستايي بودند.

ضريب نفوذ اينترنت در نقاط شهري كشور ۱۸.۹ درصد ودر نقاط روستايي چهار درصد برآورد شده است.

بيشترين ضريب نفوذ اينترنتي در نقاط شهري مربوط به استان تهران با ۲۳.۱ درصد و استان مازندران با ۲۲.۷ درصد بوده است و استان سيستان و بلوچستان با ۱۰.۵ درصد كمترين ضريب نفوذ اينترنت در نقاط شهري را دارد.

براساس اين نتايج ۶.۴ ميليون نفر معادل ۵۸ درصد از كاربران اينترنت در كشور مرد بوده‌اند. از مجموع كاربران اينترنت ۲۶ درصد بين ۱۰ تا ۱۹ سال، ۴۳ درصد بين ۲۰ تا ۲۹ سال و ۲۱ درصد بين ۳۰ تا ۴۴ قرار گرفته‌اند.

همچنين از كل كاربران اينترنتي كه در محل سكونت دسترسي داشته‌اند نحوه دسترسي حداقل ۶.۹ ميليون نفر معادل ۸۳.۸ درصد دسترسي دايل‌آپ بوده است.

نحوه دسترسي حداقل ۱.۱ ميليون نفر معادل ۱۳ درصد نيز اينترنت ADSL بوده و كمتر از يك درصد كاربران از اينترنت بي‌سيم استفاده كرده‌اند.
 
کد مطلب: 21547
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام