۶
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۸
وزیر ارتباطات وعده داد:

حل اختلالات اي‌ميل و سرعت اينترنت به‌صورت بنيادي و اساسي

ایتنا- تقی‌پور: "فاز نهايي شبکه ملي اطلاعات که تا پايان برنامه پنجم توسعه در کشور عملياتي مي‌شود."


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به ويژگي‌هاي کاربردي شبکه ملي اطلاعات تاکيد کرد: اختلالات اي‌ميل و سرعت اينترنت قطعا با وجود شبکه ملي اطلاعات به صورت اساسي و بنيادي مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایتنا، رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اينكه (آيا اختلالات اي‌ميل و سرعت اينترنت با راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات حل مي‌شود؟) اظهار كرد: با توجه به اينکه در اين پروژه انتخاب پروتکل‌هاي ارتباطي در اختيار مديريت شبکه است، قطعا با بومي‌سازي اين پروتکل‌ها، اين مشکلات به صورت اساسي و بنيادي مرتفع خواهد شد.

وزير ارتباطات تصريح كرد: فاز دوم شبکه ملي اطلاعات تا پايان سال ۹۲ راه‌اندازي مي‌شود که در اين فاز بيش‌تر بحث بومي‌سازي نرم‌افزارها و ورود در مديريت شبکه را با توجه به پروژه‌هايي که امروز نيز در دست اجراست، تجربه خواهيم کرد.

تقي‌پور گفت: فاز نهايي شبکه ملي اطلاعات که تا پايان برنامه پنجم توسعه در کشور عملياتي مي‌شود، توسعه ظرفيت‌ها و استفاده از نرم‌افزارهاي کاملا بومي در حوزه مديريت شبکه ملي را به همراه خواهد داشت.

وي در پايان ابراز كرد: اين برنامه توسعه‌اي شامل موتورهاي جست‌وجو، پست‌هاي الکترونيکي داخلي، سيستم عامل و ساير نرم‌افزارهاي پايه مي‌شود که امروز اکثر اين طرح‌ها در سطوح مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي تعريف شده و در حال اجراست.
 
کد مطلب: 21546
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
حل اختلالات یا حذف اختلالات با بستن کلیه ایمیل ها و موتورهای جستجوی خارجی؟
feedback
دندونی رو که درد میکنه باید کشید! این اینترنت هم تو ایران مثل دندون عفونی هست که باید برای همیشه تکلیفش رو مشخس کرد.
ایمان
feedback
بهتر بود چند تا سایت هم معرفی میکردین
ایمیل ایرانی www.chmail.ir
اشتراک ویدئو ایرانی www.aparat.com
جستجوگر www.veyq.ir
www.iran.ir و....
در ضمن سایت های خارجی بسته نمیشن فقط وقتی بیشتر مردم از سرویس های داخلی استفاده کنن ترافیک داخلی استفاده میشه و پول از کشور خارج نمیشه و حتی میتونیم اینترنت رو هم صادر کنیم
پس پیشنهاد میکنم از بیاین روی دیتاسنتر هی ایرنی
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر فیلتر بودن و یا بسته بودن ایمیل چه ربطی داره به سرعت اینترنت شما اگر خودتون هم سایتی داشته باشید و فیلتر باشه با بهترین سرعت اینترنت هم نمیتونین بازش کنین پس مشکل ایمیل بخاطر سرعت اینترنت نیست با دیالاپ هم باز میشه. البته الان ایمیل و جیمیل از فیلتر بیرون اومدن و به همین دلیل من به عنوان یک کاربر ایرانی توی یه ایمیل ایرانی هم ثبت نام کردم وگرنه اگر حقیقتا" با فیلتر کردن میخواستن ایمیل و جیمیل منو مجبور کنن به طرف ایمیل ملی حقیقتا" حاضر بودم هیچوقت تو ایمیل ملی ثبت نام نکنم اینطوری خیلی بهتره که حق تصمیم گیری به همه بدن چون در اینصورت هست که براحتی میشه تصمیم گرفت.
feedback
بیاید این سوال رو اینطور مطرح کنیم که "ایا اختلالات و کندی دسترسی به جی میل و سایت های خارج از شبکه ی اینترانت شما مرتفع خواهد شد یا خیر؟"
حالا پاسخ بفرمایید جنای وزیر؟
دلم می خواد بدونم که ایا باز هم حاضرید بگید "قطعا اين مشکلات به صورت اساسي و بنيادي مرتفع خواهد شد"
نيما
feedback
آقاي وزير ...
ايميل ملي شما حتي اگه براي هر سال از هر مشتري 100 هزار تومان هم بگيره حتي يك در صد از امكانات ايميل خارجي رو فراهم نميكنه
در بين صدها كشور دنيا كه در زمينه رايانه از ايران جلوتر هستند هم ايميل هاي مشخصي استفاده ميشه و اين شركت ها فرا ملي هستند.
و اما اگه منظور از پروتكل هاي جديد تقليد كردن ssl هست كه الان هم انجام ميديد حده اقل كمي هم زحمت بكشيد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام