۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۹

تلاش فیس بوک برای جذب کارکنان شرکت‌های تخصصی کوچک

ایتنا- فیس‌بوک اینبار یکی از تیم‌های تحقیقاتی شرکت ماونتین ویو را خریداری کرد.


فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا یکی از تیم‌های تحقیقاتی شرکت ماونتین ویو (Moutain View) را که در زمینه تجزیه و تحلیل رفتار کاربران از طریق وب کم فعالیت می‌کرد، خریده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، فیس‌بوک در اوایل ماه جاری نیز گروهی از کارکنان شرکت Caffinated Mind را که در زمینه طراحی ابزارهای اشتراک فایل فعالیت می‌کردند، جذب خود کرد.

به گزارش وب سایت computer world اعضای این تیم هم اکنون در حال انتقال به فیس‌بوک هستند. طبق این قرارداد فیس‌بوک فقط اعضای تیم را جذب کرده است و محصولات و فناوری‌های تولیدی این تیم همچنان در اختیار شرکت ماونتین ویو باقی خواهد ماند.

شرکت ماونتین ویو بر روی وب‌سایت خود اعلام کرده است این افراد قرار است در فیس‌بوک کارهایی انجام دهند که هیچ ربطی به فناوری‌های کنترل چشمی ندارد.
اعضای این تیم که Gaze Hawk نام داشت رفتار کاربران در محیط وب را از طریق وب کم تجزیه و تحلیل می‌کردند و به عنوان مثال واکنش آنها به تصاویر و تبلیغات مختلف را بررسی می‌کردند.

فیس‌بوک در اقدامی مشابه در اوایل ماه جاری میلادی گروهی از کارکنان شرکت Caffinated Mind را جذب خود کرد.
کارکنان این شرکت در زمینه طراحی سیستم‌های اشتراک فایل تخصص داشتند. این شرکت در وب‌سایت خود گزارش داده بود که این افراد قرار است بر روی طراحی ابزاری کار کنند که کارکنان شرکت فیس‌بوک به کمک آن خواهند توانست فایل‌های یکدیگر را به اشتراک بگذارند.
در گزارش این شرکت به صراحت اعلام شده است که قرار نیست این کارکنان بر روی سیستم اشتراک فایل برای کاربران فیس‌بوک کار کنند.

مسئولان فیس‌بوک در مورد هیچکدام از این قراردادها اظهار نظر نکرده‌اند و قیمت آن را نیز فاش نکرده‌اند.
 
کد مطلب: 21545
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام