۰
plusresetminus
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۳

رونمایی از نسل جدید آی‌پد

ایتنا- تبلت بی‌نام جدید اپل ضخيم‌تر و سنگين‌تر از آي‌پد2 است.


آي‌پد جديد اپل كه صفحه نمايشي با وضوح تصويري بالاتر دارد و در ساخت آن از يك پردازنده سريع‌تر بهره گرفته شده، توسط تيم كوك، مدير عامل اين شركت در مراسمي در سانفرانسيسكو رونمايي شد.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، نسل جديد آي‌پد ويژگي‌هاي جديدي يافته اما برخلاف آنچه پيش از اين تصور مي‌شد، نام جديدي مانند "آي‌پد 3" يا "آي‌پد اچ‌دي" ندارد.

بهبود امكانات آي‌پد جديد كه براي بيننده عادي معلوم نيست، به اين معني است كه اين تبلت ضخيم‌تر و سنگين‌تر از آي‌پد2 است زيرا به باتري بزرگ‌تري براي تامين نيروي صفحه نمايش نياز دارد. ضخامت آي‌پد جديد ۹.۴ ميليمتر يا ۰.۳۷ اينچ در مقايسه با ضخامت ۸.۸ ميليمتر يا ۰.۳۴ اينچي آي‌پد2 است.

قيمت آي‌پد جديد نسبت به مدل‌هاي قبلي تغييري نكرده است و از ۴۹۹ دلار آغاز مي‌شود. مدل‌هايي كه قابليت اتصال به شبكه‌هاي سلولاري را دارند، ۶۲۹ تا ۸۲۹ دلار قيمت خواهند داشت.

اپل به توليد مدل ابتدايي آي‌پد 2 ادامه مي‌دهد و قيمت آن را به ۳۹۹ دلار كاهش مي‌دهد كه به اين شركت كمك مي‌كند سهم بازارش را در برابر تبلت‌هاي ارزان‌تري مانند كيندل‌فاير ۱۹۹ دلاري آمازون افزايش دهد. سامسونگ الكترونيكس و ساير سازندگان تبلت‌هاي بزرگ نيز قيمت‌هاي محصولاتشان را به پايين ۵۰۰ دلار كاهش داده‌اند.

عمر باتري نسل جديد آي‌پد همانند نسل قبلي حدود ۱۰ ساعت است و طبق اعلام اين شركت، ظرفيت باتري آن ۷۰ درصد بالاتر از مدل قبلي است كه در اين صورت اپل مي‌توانست بدون ارتقاي صفحه نمايش، عمر باتري صفحه نمايش قديمي را به ۱۷ ساعت برساند. هم‌چنين اپل برخي از نرم‌افزارهاي اين دستگاه را به روز كرده تا از ويژگي‌هاي بهبود يافته نسل جديد آن بهره بگيرند.


آي‌پد جديد از ۱۶ ماه مارس در آمريكا، كانادا و ۱۰ كشور ديگر و يك هفته پس از آن در ۲۵ كشور ديگر به فروش گذاشته مي‌شود اما نداشتن نام جديد ممكن است موجب سردرگمي خريداران شود زيرا مدل قديمي‌تر آي‌پد 2 همچنان به فروش مي‌رود.

نسل جديد تبلت اپل مي‌تواند از شبكه‌هاي پهناي باند بي‌سيم ال.تي.ئي شركت وريزون وايرلس يا AT&T استفاده كند كه سرعت سريع‌تري نسبت به شبكه‌هاي نسل سوم مورد استفاده مدل‌هاي قبلي آي‌پد و مدل‌هاي فعلي آيفون‌هاي دارند.

اپل هم‌چنين اعلام كرد به كاربران امكان مي‌دهد فيلم‌هايشان را برروي سرويس ذخيره " آي كلود" اين شركت ذخيره كنند و آنها را با دسترسي به اينترنت در رايانه يا دستگاه‌هاي اپل مشاهده كنند. پيش از اين كاربران امكان ذخيره عكس، موسيقي و اسناد را در اين سرويس داشتند.

دستگاه ست‌تاپ‌باكس "اپل تي وي" اين شركت نيز ارتقاء مي‌يابد و امكان پخش فيلم با كيفيت ۱۰۸۰ پيكسل كه بالاترين كيفيت تصويري مورد استفاده ويديوي استاندارد است را پيدا مي‌كند.
 
کد مطلب: 21523
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام