کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد کارشناسان از فرآیند پیچیده خاموش کردن رایانه با ویندوز 8

خبرگزاری فارس , 15 اسفند 1390 ساعت 16:25

ایتنا- اگر قرار باشد رابط کاربری ویندوز 8 برای انجام اعمالی ساده تا بدین حد پیچیده باشد بهتر است از همان رابط کاربری قدیمی و کلاسیک استفاده شود تا با تنها دو کلیک بتوان سیستم را خاموش کرد.




در حالی که بسیاری از صاحب نظران از قابلیت‌ها و امکانات ویندوز 8 استقبال کرده اند، برخی هم از نحوه طراحی این سیستم عامل انتقاد می کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، این کارشناسان می‌گویند مایکروسافت با دگرگون کردن نحوه طراحی ویندوز 8 کاری کرده که انجام فرآیندهای ساده‌ای مانند خاموش کردن ویندوز یا ریست کردن سیستم بسیار پیچیده و طولانی شده است.

این کارشناسان می‌گویند به عنوان مثال برای خاموش کردن ویندوز 8 باید موشواره را به گوشه پایینی و سمت راست نمایشگر برد و در انتظار ظاهر شدن زبانه منو باقی ماند تا سپس گزینه تنظیمات از روی آن انتخاب شود. سپس بر روی دکمه پاور کلیک کرد و به این شکل فرایند خاموش کردن سیستم که قبلا بسیار ساده‌تر بود انجام می‌شود.

صاحب نظران مذکور هشدار می‌دهند اگر قرار باشد رابط کاربری ویندوز 8 برای انجام اعمالی ساده تا بدین حد پیچیده باشد بهتر است از همان رابط کاربری قدیمی و کلاسیک استفاده شود تا با تنها دو کلیک بتوان سیستم را خاموش کرد.

قرار است ویندوز ۸ که به صورت لمسی طراحی شده تا کمتر از یک سال دیگر در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.


کد مطلب: 21489

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21489/انتقاد-کارشناسان-فرآیند-پیچیده-خاموش-کردن-رایانه-ویندوز-8

ايتنا
  https://www.itna.ir