کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روزانه 850 هزار گوشی اندرویدی در سراسر جهان فعال می‌شود

سايت خبری همكاران سيستم , 15 اسفند 1390 ساعت 14:29

ایتنا- گوگل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۰ اعلام کرده بود روزانه ۶۵ هزار گوشی اندرویدی در سراسر جهان فعال می‌شود، اما حالا این رقم به بیش از ۸۵۰ هزار دستگاه در روز رسیده است.




روزانه ۸۵۰ هزار گوشی هوشمند اندرویدی در سراسر جهان فعال می‌شود. این خبر را اندی رابین، معاون ارشد واحد محتواهای دیجیتال و فناوری‌های همراه گوگل در یکی از وبلاگ‌های رسمی این شرکت اعلام کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، وی همچنین نوشته است هم اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی در سراسر جهان فعال است و بیش از ۴۵۰ هزار نرم افزار کاربردی سازگار با این سیستم‌عامل در فروشگاه‌های مجازی مشهور به اندروید مارکت در دسترس کاربران قرار دارد.

به گزارش وب سایت ITworld اندی رابین، که به اعلام آمار و ارقام گزارش‌های مربوط به رشد سیستم‌عامل اندروید معروف است، ماه گذشته گفته بود روزانه ۵۰۰ هزار دستگاه اندرویدی در سراسر جهان فعال می‌شود. وی شش ماه قبل از آن این رقم را روزانه ۳۰۰ هزار دستگاه اعلام کرده بود. این گزارش‌ها از استقبال گسترده و روزافزون مصرف‌کنندگان از ابزارها و دستگاه‌های تحت سیستم‌عامل اندروید حکایت دارد.

گوگل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۰ اعلام کرده بود روزانه ۶۵ هزار گوشی اندرویدی در سراسر جهان فعال می‌شود، اما حالا این رقم به بیش از ۸۵۰ هزار دستگاه در روز رسیده است.

شرکت پژوهشی گارتنر نیز در اواخر سال گذشته اعلام کرده بود که اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل در سراسر جهان است و نیمی از گوشی‌هایی که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱ به فروش رفته است، با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند.

گفتنی است شرکت گوگل در سال ۲۰۰۷ سیستم‌عامل اندروید را به صورت منبع باز وارد بازار کرد.
از آن زمان به بعد بسیاری از برندهای مشهور همچون موتورولا، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، سونی اریکسون و غیره از این سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.
گوگل در اواخر سال گذشته میلادی نیز نسخه به روز شده‌ای از اندروید را وارد بازار کرد که به IceCream Sandwich یا بستنی حصیری معروف است.
 


کد مطلب: 21482

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21482/روزانه-850-هزار-گوشی-اندرویدی-سراسر-جهان-فعال-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir