۸
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۵۱
رئیس دانشکده ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف

اينترنت ملي يعني فيلترينگ

ایتنا - به گفته بنیانگذار اینترنت در ایران: اگر بیشتر مردم بدانند اینترنت ملی یعنی چه با آن مخالف خواهند بود.


دکتر شهشهانی رئیس دانشکده ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف که از وی به عنوان بنیانگذار اینترنت در ایران یاد می‌شود به روزنامه قدس گفت: اگر بیشتر مردم بدانند اینترنت ملی یعنی چه با آن مخالف خواهند بود. چون مدلی که مطرح است، شبیه چیزی است که در چین وجود دارد.

متأسفانه این روزها تمام الگوبرداری‌های ما از چین است، شاید در بسیاری امور تقلید خوب باشد، ولی در همه امور جواب نمی‌دهد. جریانی که واقعیت دارد و از آن به اینترنت ملی یاد می‌شود یعنی اتصال‌های داخلی خوب و گسترده‌ای داشته باشیم، ولی همه اتصال‌های خارجی‌مان از یک کانال‌های قابل کنترل عبور کند. اکنون هم شاید ۹۵ درصد اتصال ایران از طریق مخابرات انجام می‌شود، با فیبر نوری، بنابراین وقتی وارد بسیاری از سایت‌ها می‌شوید فیلتر شده است.
در واقع اینترنت ملی یعنی همین! پس چندان نمی‌تواند مورد توجه واقع شود.
 
کد مطلب: 21467
نام شما
آدرس ايميل شما


Saeed
feedback
United States
امیدوارم اینوطری نباشه و یقین هم دارم که اینطوری نیس

به نظر بنده به غیر از شبکه های اجتماعی و سایت های غیر اخلاقی و تعداد محدودی از سایت های سیاسی دلیلی ندارد مابقی سایت ها مسدود شوند

امیدوارم اینترنت ملی همانطوری باشد که همه ی ما فک میکنیم نه آنطوری که آقایان فک میکنند
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
دقیقا" همینطوره .بخاطر اینکه مسئولین این امر به اینترنت اعتماد ندارند میخوان دسترسی مردم رو هم به اینترنت قطع کنند همون چیزی که همیشه در صحبتها بهش اشاره میکنند.
علیرضا
feedback
ایشون تا حالا کجا بود؟ اینهمه مردم داد زدند ایشون چرا بعد از اینهمه مدت یادش افتاده؟ اینهمه متخصصین خودشون رو خفه کردند، ایشون چرا الان حرف زده؟ چرا ایشون از همون اول با این موقعیتی که دارند اظهار نظر نکردند؟ من که میگم حرف زدن ایشون هم یک برنامه است برای بررسی عکس العمل مردم!
روح شاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
مخالفت فایده ای هم داره جناب آقای دکتر شهشهانی؟!
poop
feedback
United States
مو به تن ادم سیخ میشه
َآرش
feedback
Iran, Islamic Republic of
مرسی حداقل یکی اینو گفت
Ali
feedback
به نظر من اینترانت ملی هر مگابایت 1 ریال اما اینترنت ملی هر مگابایت 100 ریال میشه که این باعث میشه که بگیم اینترانت ملی رو عشقه
سعيد
feedback
متاسفانه فعلا كسي به حرف هاي اساتيد دانشگاه هم گوش نميده. مشكل ما اينه كه هيچوقت امورمون دست متخصصين نيست. متاسفانه اين وضعيت در مساله فناوري اطلاعات واقعا به افتضاح كشيده.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام