۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۵
اپراتورها ملزم شدند:

ارسال پيامك براي نظرخواهي درباره دريافت پيامك‌هاي انبوه

ایتنا- تمامي اپراتورها بايد ضمن اطلاع‌رساني مناسب درباره نوع خدمات پيامك انبوه، قبل از ارسال پيامك، موافقت مشترك را دريافت كرده و قبل از هرگونه اقدام، راهكارهاي اجرايي اين كار را با رگولاتوري هماهنگ و تأیيديه لازم را دريافت كنند.


مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره ساماندهي پيامك‌هاي انبوه تبليغاتي گفت: در اين رابطه پس از جلسات متعدد به اين جمع‌بندي رسيديم كه به تمامي مشتركان پيامكي ارسال شود كه در آن پيامك از مشترك خواسته ‌شده كه اگر به دريافت پيامك انبوه تمايل دارند پيامك خالي را به همان شماره‌اي كه برايش پيامك نظرخواهي ارسال شده، ارسال كنند.

به گزارش ایتنا، غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: ارسال نشدن اين پيامك توسط مشترك يعني مشترك تمايلي به دريافت پيامك تبليغاتي ندارد و پس از ۲۴ ساعت سيستم به‌طور خودكار و اتوماتيك‌وار براساس درخواست مشتركان عمل مي‌كند.

وي ادامه داد: طي چند هفته گذشته در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در رابطه با اين موضوع به اپراتورها تأكيد و اعلام شد كه اپراتورها به هيچ وجه حق ارسال پيامك‌هاي انبوه را بدون رضايت مشترك ندارند.

مدير كل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات با بيان اين‌كه هزينه ارسال اين پيامك رايگان است ابراز كرد: البته روند اين موضوع و اجرايي شدن آن كند است كه بايد تسريع شود.

او ادامه داد: البته يك مقدار نيز محتواي پيامك‌ها مورد سوال بود كه ما اپراتورها را موظف كرديم براي محتواي پيامك‌هاي انبوه خود از بخش مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كسب مجوز كنند.

بنا به این گزارش، چندي پيش كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با رويكرد رعايت حقوق مشتركان، تمامي اپراتورها را موظف كرد براي ارائه خدمات پيامك انبوه در قالب اطلاع‌رساني، خبري، تبليغاتي، بازي و سرگرمي و موارد مشابه، قبل از شروع ارائه خدمات و پس از تائيد اين كميسيون، مجوزهاي لازم را از مراجع ذيصلاح قانوني دريافت كرده و پس از تأیيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي ارائه خدمات را آغاز كنند.

براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تمامي اپراتورها بايد ضمن اطلاع‌رساني مناسب درباره نوع خدمات پيامك انبوه، قبل از ارسال پيامك، موافقت مشترك را دريافت كرده و قبل از هرگونه اقدام، راهكارهاي اجرايي اين كار را با رگولاتوري هماهنگ و تأیيديه لازم را دريافت كنند.

براساس اين مصوبه در هرگونه خدمات پيامكي محتوايي كه براي مشترك هزينه ايجاد مي‌كند، بايد تعرفه‌هاي آن از سوي كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شود.

طبق اين گزارش براي ارائه سرويس‌ها و خدمات جديد، اپراتورها بايد پس از تأیيد كميسيون و قبل از شروع ارائه خدمات، براساس تشخيص، مجوزهاي لازم را از مراجع ذيصلاح قانوني دريافت و با تأیيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، ارائه خدمات را شروع كنند.
 
کد مطلب: 21449
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
United States
اپراتورها هم گفتند: چشم نظرخواهی میکنیم؟ راستش اپراتور همراه اول در حال حاضر باز بجای نظرخواهی داره سود میبینه و پول جمع میکنه برای روانه کردن پیامک انبوه مگه دلیلی داره تا به قانون عمل کنه و ضرر ببینه؟حرفهایی می زنیدا !!!!!!!!!!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام