۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۰

ويروس جديد تروجان كاربران مك را فريب داد

ایتنا- اين نوع ويروس جديد درصورتي كه جاوا نصب نشده باشد و يا تمام برنامه‌هاي امنيتي آن به روز باشد، سعي مي‌كند تا كاربران را با حقه نسبت به نصب آن از طريق ارائه گواهينامه امنيتي جعلي كه ظاهراً از جانب اپل است، وادار كند.


كاربران مك اپل هشدار گرفتند كه ويروس جديد تروجان به دنبال آلوده كردن رايانه‌ها و دزديدن پسوردهاي آنها در سرويس‌هايي چون گوگل، پي‌پال و بانكداري آنلاين است.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، اين نرم‌افزار مخرب كه سعي دارد به طرزي پنهان كنترل مك‌ها را به‌دست بگيرد، Flashback نام گرفته و از آسيب‌پذيري‌هاي موجود در جاوا كه يک زبان برنامه‌نويسي است، بهره مي‌گيرد و مستلزم هيچ‌گونه مداخله‌اي از جانب كاربر براي موفقيتش نيست.

اين نوع ويروس جديد درصورتي كه جاوا نصب نشده باشد و يا تمام برنامه‌هاي امنيتي آن به روز باشد، سعي مي‌كند تا كاربران را با حقه نسبت به نصب آن از طريق ارائه گواهينامه امنيتي جعلي كه ظاهراً از جانب اپل است، وادار كند.

بيشتر كاربران نيز متوجه اين حقه نشده و برروي گزينه 'Continue' كليك مي‌كنند تا اجازه ادامه نصب را بدهند.

كاربران مك كه نسخه‌هاي پيشين سيستم عامل X مانند Snow Leopard را اجرا مي‌كنند، بيشتر درمعرض خطر هستند، چراكه جاوا به‌عنوان بخشي از بسته نصب در آن گنجانده شده بود.
  
کد مطلب: 21403
نام شما
آدرس ايميل شما