کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توضيح وزير ارتباطات در باره كندي اينترنت: بايد ببينيم چه مشكلي در توزيع است

خبرگزاری ايسنا , 10 اسفند 1390 ساعت 14:28

ایتنا- تقی‌پور: در حال حاضر ۵۰۰ گيگابيت بر ثانيه ظرفيت پهناي باند داخلي كشور است.




وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره آخرين آمار پهناي باند داخلي و پهناي باند اينترنت گفت: ‌ما در حال حاضر ۲۹۱ STM1 فعال داريم و مي‌توان گفت كه حدود ۵۰ گيگابيت بر ثانيه ظرفيت پهناي باند بين‌الملل در كشور است.

به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در حال حاضر ۵۰۰ گيگابيت بر ثانيه ظرفيت پهناي باند داخلي كشور است.

وي با بيان اينكه با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات پهناي باند كاربران نهايي تا ۱۲ برابر ارتقاء خواهد داشت ابراز كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و با فازبندي اجراي اين پروژه، مردم پي خواهند برد كه اين شبكه نيز دست كمي از اينترنت ندارد و كليه اطلاعات مورد نياز آنها بر روي اين بستر موجود خواهد بود كه مي‌توانند با سرعتي بالا به آن دسترسي داشته باشند.

تقي‌پور با بيان اين‌كه از طريق اين شبكه افزايش پهناي باند را شاهد خواهيم بود، گفت: ‌افزايش ضريب امنيت و ارائه خدمات مختلف در حوزه‌هاي اصلي محتوا و زيرساخت‌هاي شبكه از ديگر اموري است كه از طريق اين شبكه انجام مي‌شود.

وزير ارتباطات هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه با توجه به ارائه آمار و افزايش ظرفيت پهناي باند، علت كاهش سرعت اينترنت و نارضايتي كاربران در اين زمينه را بايد در كجا جست‌و‌جو كرد، گفت: بايد ببينيم در توزيع چه مشكلي است و گرنه آمارهاي ما هم ثبت شده است و هم شركت ارتباطات زيرساخت براي اين‌ پهناي باند هزينه پرداخت مي‌كند.
 


کد مطلب: 21400

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21400/توضيح-وزير-ارتباطات-باره-كندي-اينترنت-بايد-ببينيم-مشكلي-توزيع

ايتنا
  https://www.itna.ir