۱۰
۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۴۸

وزیر ارتباطات: به اینترنت اعتماد نداریم

ایتنا - تقی‌پور: ما نیز اینترنت پاک را به تعبیری موازی با شبکه اینترنت در کشور راه‌اندازی می‌کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اعتمادی به شبکه اینترنت نیست، گفت: بسیاری از کشورها شبکه‌ای موازی اینترنت را در کشور خود راه‌اندازی کرده‌اند از این رو ما نیز اینترنت پاک را به تعبیری موازی با شبکه اینترنت در کشور راه‌اندازی می‌کنیم.

به گزارش ایتنا رضا تقی پور در گفت‌وگو با مهر در تشریح اقدامات و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای راه‌اندازی اینترنت پاک در کشور اظهار داشت: وجود آسیب‌های امنیتی در کنار آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در شبکه اینترنت امروزه بسیاری از کشورها را وادار کرده که شبکه‌ای موازی در کنار اینترنت راه‌اندازی کنند.

امروز اعتمادی به شبکه اینترنت نیست
وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است به موازات شبکه اینترنت در کشور ما نیز شبکه‌ای با محتوای اینترنت پاک راه‌اندازی شود، گفت: این هم یک نوع تعبیر است؛ البته می‌دانید که امروز اعتمادی به شبکه اینترنت نیست و اینکه بخواهم وارد این بحث شویم قطعا طولانی خواهد بود اما توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از کشورها امروز برای کارهای جدی‌شان شبکه‌ای موازی اینترنت را در کشور خود راه‌اندازی کردند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مشابه ایده شبکه ملی اطلاعات که ما امروز آن را به عنوان برنامه در حال پیاده‌سازی داریم امروز در بسیاری از کشورها شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: براین اساس من فکر می‌کنم یکی از راه‌های شکل گرفتن اینترنت پاک به صورت منطقه‌ای و بین‌المللی، ارتباط همین شبکه‌های امن و پاک است که می‌تواند شبکه‌ای را فراتر و با محتوای سودمندتر برای انسان‌ها شکل دهد.

اغلب کشورها مجبور به پالایش محتواهای غیراخلاقی اینترنت شده‌اند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز اینترنت به اذعان مجامع بین‌المللی تا حدود زیادی از اهداف خود که تامین ارتباطات برای دهکده واحد جهانی بود فاصله گرفته است گفت: امروز شاهد هستیم که عمدتا صاحبان محتوا، کسب و کارهایی را به خاطر سودجویی و بعضی تجارت‌های کثیف و غیراخلاقی وارد شبکه‌های اینترنت کرده‌اند به نحوی که در اغلب نشست‌های جهانی به این مسائل اشاره می‌شود.

تقی پور با تاکید براینکه حتی اتحادیه جهانی مخابرات سال ۲۰۰۹ را با عنوان سال حفاظت از کودکان در برابر آسیب‌های اینترنت نامگذاری کرد افزود: این نشان می‌دهد در کنار مزیت‌هایی که در شبکه باند پهن اینترنت متصور هستیم این شبکه امروز آسیب‌هایی هم به ویژه برای کشورهایی که قائل به ارزش‌های ملی، خانوادگی و اعتقادی هستند وارد کرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا بسیاری از کشورها مجبور به پالایش محتواهای غیراخلاقی و غیرمفید شبکه اینترنت شده‌اند که به ابعاد مختلف اجتماعی و سطوح مختلف برای جوانان و خانواده‌ها ضرر و زیان وارد می‌کند؛ حتی بسیاری از این جوامع تلاش کرده‌اند که راه حلی برای این موضوع پیدا کنند که به نظر ما اینترنت پاک یک راه حل جامع و کامل است.
 
کد مطلب: 21395
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
United Kingdom
^^حتی اتحادیه جهانی مخابرات سال ۲۰۰۹ را با عنوان سال حفاظت از کودکان در برابر آسیب‌های اینترنت نامگذاری کرد^^ منظور شما اینه که شما هم میخواین اون چند میلیون کاربری که داخل ایران هستند رو هم با کودکان مقایسه کنید خوب برای حفاظت از اونها (کودکان) دیگه این همه سرمایه و مشکل احتیاج نداشت .
^^در این راستا بسیاری از کشورها مجبور به پالایش محتواهای غیراخلاقی و غیرمفید شبکه اینترنت شده‌اند که به ابعاد مختلف اجتماعی و سطوح مختلف برای جوانان و خانواده‌ها ضرر و زیان وارد می‌کند؛ حتی بسیاری از این جوامع تلاش کرده‌اند که راه حلی برای این موضوع پیدا کنند که به نظر ما اینترنت پاک یک راه حل جامع و کامل است.^^ کدوم کشورها آقای تقی پور اگر منظور شما چین و یا کره شمالیه که دیگه خود شما خبر دارین چه خبره اونجاها ، حداقل یه کشور و مثال میزدید و اگرم کشوری یه شبکه ملی یا یانترانت راه انداخته برای این هدفهایی که شما اشاره میکنید نبوده اونها کنار اینترانت ، اینترنتشون هم کیفیتش بالا رفته .بخاطر بی اعتمادی به اینترنت یه شبکه داخلی راه ننداختن برای پیشرفت بیشتر و راحتی کار بیشتر بوده.
feedback
ما هم به نت ملی اعتامد نداریم
فقط نت چمدانی!
feedback
ماهم اعتمادی به شما نداریم
روح شاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما کاربران اینترنت هم به وعده وعیدهای شما اعتماد نداریم.
امید
feedback
lما هم نه شما رو قبول داریم و نه اعتماد.
اي بابا
feedback
Europe
مقدمه چيني براي قطع اينترنت!!
ميترسم فردا هم موبايل ها قطع كنن,بعدش بگن فقط 10 تا شماره ضروري اونم هم فقط 8 تا از اون اورژانس و...,دو تاش هم شماره مامان و باباتون.
مرد اینترنت
feedback
Iran, Islamic Republic of
وضعیت اینترنتی فعلی به خیلی ها داره ضرر میزنه.
اقشار دانشجو اقشار علمی
شرکت های طراحی سایت
شرکت های خدمات اینترنتی
شرکت های پژوهشی که مدام به سایت و اینترنتی نیاز دارن.

به جای قطع اینترنت !!!

به جای جایگزین اینترنت ملی به جای اینترنتی جهانی که تمام دنیا دارن از اون استفاده می کنند

اینترنت مفید را جایگزین کنید! اینترنت خیلی بد هم نیست که فکرش رو میکنید!

خیلی ها روزانه دارن از همین اینترنتی زغالی در ایران کسب علم می کنند. مقالات خارجی و داخلی. انتشار مقالات در وبلاگ ها و سایت ها

بیشتر قشر آی تی داره از اینترنت استفاده میکنه. بیشتر شرکت ها درآمدشون از اینترنت هست. پرداخت های اینترنتی و بورس آنلاین و.... به هر حال وابستگی به اینترنتی جهانی همیشه هست نمیشه جداش کرد.

افتخارما.... کندترین اینترنت جهان درسته؟
وحید
feedback
هر ابزاری ممکنه آسیب هایی هم داشته باشه، دلیل نمیشه استفاده از اون رو ممنوع کنیم، تو جامعه ما خطراتی وجود داره که در مقابلش اینترنت هیچه!، بی کاری، فقر، اعتیاد و...، تو دنیای امروز اینترنت به عنوان ابزار کار، کسب دانش، ارتباط آسانتر و کم هزینه تر، آشنایی با ملت ها، صدور تاریخ و فرهنگ، توسعه روابط اقتصادی و... کاربرد عمده داره، به طبع ممکنه آسیب هایی هم داشته باشه اما با شناخت درست و دادن آگاهی به کاربرا میزانش به حداقل ممکن میرسه.
نیاز جامعه امروز ما داشتن اینترنت فراگیر با کیفیت بالا و ارزان و در کنارش اینترانت امن برای کارهای مربوط به دولته، نه محدود کردن اینترنت و بستن تمام درها به روی مردم و بی ثبات کردن اقتصاد شرکتها و اشخاص وابسته به اینترنت و مجبور کردنشون به استفاده از اینترانت. اصلا تعریف شبکه اینترنت و اینترانت با هم جدا است و مسلمه که داده های سری و محرمانه دولتی نباید از درگاه اینترنت بگذره! متعجبم که وزیر ارتباطات کشورم چرا این حرفها رو میزنه!! خداییش یکی ایشون رو توجیه کنه.
Ali
feedback
به نظر من باید اینترنت رو دو طرفه فیلتر کرد هم از این طرف هم از اون طرف، این طرف رو که خودتون اشنایی دارین باهاش اما اون طرف، سایت ایران ستاب سایتی بود که من برای اپدیت نود32 از اون یوزر و پسورد می گرفتم اما حالا وقتی سر زدم دیدم از اون ور فیلتر شده و دسترسی بهش دیگه ممکن نیست، خوب اینجوری دوطرف با هم بشینین قرار داد ببندین که با هم اینترنت رو پاک کنید، iran_setup.com پاک بودن اینور یه معنی میده و اونور یه معنی دیگه
مرتضی
feedback
همه کشور هایی که الان میبینید پیشرفت کردن همش به خاطر بسترهای قوی و پر سرعت اینترنتی بوده که داشتن و اهمیت دادن به این مسئله
بعد وزیر ارتباطات ما که باید تمام تلاشش در راستای پیشرفت اینترنت کشور باشه میگه:
(( ما به اینترنت اعتماد نداریم ))
خودتون بقیشو برید....
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام