۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۰

افزایش سرعت اینترنت در چین

ایتنا – در جدول رتبه‌بندی سرعت اینترنت، چین در جایگاه 90 قرار دارد.


دولت چین از قصد خود برای ارتقاء سرعت اینترنت در این کشور خبر داد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین که مهم‌ترین متولی خدمات ارتباطی در این کشور به شمار می‌رود، درصدد است پس از پایان نشست سالانه کنگره خلق چین، پروژه افزایش سرعت اینترنت را آغاز کند.

به گزارش ایتنا به نقل از روزنامه پیپلز دیلی چاپ پکن، میانگین سرعت جهانی اینترنت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ نسبت به مدت زمان مشابه سال پیش از آن، با ۳۹ درصد افزایش به ۲.۷ مگابایت در ثانیه رسیده است.

این آمار بر اساس یافته‌های شرکت تحقیقاتی آکامی (Akamai) که یکی از پیشروترین سرویس‌دهندگان CDN در جهان به شمار می‌رود، استوار است.

پرسرعت‌ترین اینترنت جهان به کره جنوبی تعلق دارد و اینترنت این کشور از نظر سرعت، دانلود و آپلود بر کل جهان برتری دارد.

این در حالی است که در جدول رده‌بندی سرعت اینترنت، چین در جایگاه ۹۰ قرار دارد که به نظر می‌رسد با توجه به وسعت و تعداد کاربران این کشور و نیز نفوذ اقتصادی و سیاسی آن، چندان مناسب نیست.

بر این اساس قرار است کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین با همکاری دیگر ارگان‌ها از جمله وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، کارگروهی برای بررسی راهبردهای توسعه پهنای باند در این کشور تشکیل دهد، تا این پروژه به سرعت پیاده‌سازی شود.

معاون مدیر اداره توسعه ارتباطات در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، احداث شبکه فیبر نوری، افزایش سرعت اینترنت و گسترش استفاده از آن در کشور، کاهش هزینه‌های مربوطه و نیز بهبود زندگی مردم را از جمله برنامه‌های کاری و اهداف این وزارتخانه برشمرد.

این در حالی است که چین یکی از کشورهای دشمن اینترنت به شمار می‌رود و اینترنت در این کشور با سانسورهای مختلفی همراه است.
 
کد مطلب: 21371
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام