۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۰۶

جنگ مایکروسافت با گوگل به واسطه موتورولا

ایتنا- سه شرکت بزرگ تکنولوژی دنیا گوگل، مایکروسافت و اپل و همکاران تجاری آنها یعنی سامسونگ و موتورولا چندی است که جنگ بزرگی را در حوزه حقوق ثبت اختراع و ممنوعیت بهره‌گیری از آنها توسط دیگر شرکت‌ها آغاز کرده‌اند.


مایکروسافت شکایت‌نامه‌ای را علیه گوگل و موتورولا تنظیم كرده و به کمیسیون قضایی اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، روزنامه لوموند اعلام کرده است، مایکروسافت گوگل را متهم کرده که در تلاش برای ممانعت از مفروش رایانه‌های تحت ویندوز، کنسول بازی ایکس‌باکس و دیگر محصولات این شرکت است.

دیوید هونر، مدیر بخش حقوقی مایکروسافت در این باره در وبلاگ رسمی شرکت نوشته است: موتورولا از حقوق ثبت اختراع اختصاصی و استانداردی بهره‌مند است که در ‌‌نهایت به از بین بردن رقابت در حوزه ویدئو در اینترنت منجر خواهد شد و به نظر نمی‌رسد که گوگل که مالک جدید این شرکت محسوب می‌شود، قصد ایجاد تغییر در این رویکرد را داشته باشد.

هونر همچنین به دو مورد پیگیری قضایی موتورولا از مایکروسافت در بازار حوزه آتلانتیک اشاره کرده است که موتورولا خواستار جمع‌آوری محصولات این شرکت از بازار و یا حذف اختراعات ثبت شده این شرکت از محصولات مایکروسافت شده است. اختراعاتی که برای به اشتراک‌گذاری ویدئو‌ها و ارتباط با اینترنت بی‌سیم با سیستم وای-فای کاربرد دارد.

موتورولا با تعیین قیمت این اختراعات و دریافت مبلغ آنها نیز مخالفت کرده است.

این شکایت در حالی تنظیم شده است که حدود ۱۰ روز از موافقت مقامات اروپایی و آمریکایی با خرید موتورولا توسط گوگل گذشته است. خریدی که گوگل را مالک ۱۷۰۰۰ حق امتیاز اختراع کرده است و که مهم‌ترین آنها حق امتیازی است که گوگل را بر فضای ویدئو و ارتباطات تلفنی موبایل مسلط خواهد کرد.

سه شرکت بزرگ تکنولوژی دنیا گوگل، مایکروسافت و اپل و همکاران تجاری آنها یعنی سامسونگ و موتورولا چندی است که جنگ بزرگی را در حوزه حقوق ثبت اختراع و ممنوعیت بهره‌گیری از آنها توسط دیگر شرکت‌ها آغاز کرده‌اند.

شرکت‌های بزرگ فناوری چند سالی است که در حال رقابت برای خرید شرکت‌های کوچک‌تر به منظور بهره‌مندی از حقوق ثبت اختراع آنها و افزودن به قلمرو خود هستند.
 
کد مطلب: 21351
نام شما
آدرس ايميل شما


مریم قربانی
feedback
نتیجه اختلاف ماکروسافت و موتورولا و گوگل به کجا رسید در نهایت؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام