۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۲
با تصويب كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات

ارسال پيامك‌هاي انبوه قانونمند مي‌شود

ایتنا- تمامي اپراتورها بايد ضمن اطلاع‌رساني مناسب درباره نوع خدمات پيامك انبوه، قبل از ارسال پيامك، موافقت مشترك را دريافت كرده و قبل از هرگونه اقدام، راهكارهاي اجرايي اين كار را با رگولاتوري هماهنگ و تأیيديه لازم را دريافت كنند.


كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با رويكرد رعايت حقوق مشتركان، تمامي اپراتورها را موظف كرد براي ارائه خدمات پيامك انبوه در قالب اطلاع‌رساني، خبري، تبليغاتي، بازي و سرگرمي و موارد مشابه، قبل از شروع ارائه خدمات و پس از تائيد اين كميسيون، مجوزهاي لازم را از مراجع ذيصلاح قانوني دريافت كرده و پس از تأیيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي ارائه خدمات را آغاز كنند.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرد: براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تمامي اپراتورها بايد ضمن اطلاع‌رساني مناسب درباره نوع خدمات پيامك انبوه، قبل از ارسال پيامك، موافقت مشترك را دريافت كرده و قبل از هرگونه اقدام، راهكارهاي اجرايي اين كار را با رگولاتوري هماهنگ و تأیيديه لازم را دريافت كنند.

براساس اين مصوبه در هرگونه خدمات پيامكي محتوايي كه براي مشترك هزينه ايجاد مي‌كند، بايد تعرفه‌هاي آن از سوي كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شود.

براساس اين گزارش براي ارائه سرويس‌ها و خدمات جديد، اپراتورها بايد پس از تأیيد كميسيون و قبل از شروع ارائه خدمات، براساس تشخيص، مجوزهاي لازم را از مراجع ذيصلاح قانوني دريافت و با تأیيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، ارائه خدمات را شروع كنند.
  
کد مطلب: 21342
نام شما
آدرس ايميل شما


علیرضا
feedback
چه عرض کنیم!! از وقتی که این موضوع قانونمند!!! شده تعداد پیامکهای ناخواسته دریافتی بنده نزدیک به 4 برابر شده!!!
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا حرفی میزنین که نمیتونین عملی کنید اگر واقعا" سر حرفتون هستین اگر واقعا" برای حرف خودتون و حفظ حریم شخصی مشترکین اهمیتی قائل هستین و براش ارزش قائلید بیاین از این پس یه قانون بزارید که با اپراتورهای خاطی بخاطر رعایت نکردن این قانون برخورد شدید قانونی میشه اگر از طرف مردم شکایتی صورت بگیره .جریمه کنید بخدا پول جریمه ش رو هم من یکی به عنوان یه مشترک همراه اول نمیخوام برای شما .اینطوری نه تنها ضرر نمیکنین بلکه هم از این طرف کمکی به سازمانهای مربوطه میشه و هم مشترک و اپراتور متوجه میشه که قانونی که وضع میشه ارزشمنده و تخطی از اون باعث زیان به سازمان خطاکار میشه. هنوز که هنوزه باز پیامک مزاحم میاد بدتر شده بهتر نشده ایکاش لاعقل وقتی نمیتونستین برخورد کنید بخاطر رعایت نکردن قانون با اپراتورها از همون اول این قانون رو طرح نمیکردید یا اصلا" حرفی از این نمیزدید.