کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل طرح ایجاد یک مرکز داده بزرگ در منطقه اورگان را تایید کرد

سايت خبری خبر آنلاین , 6 اسفند 1390 ساعت 14:05

ایتنا- - پروژه مخفی غول فناوری برای ایجاد یک مرکز داده بزرگ دیگر در شمال غربی کشورش فاش شد.




Cnet نوشت: خبرهایی منتشر شد که بر شایعات زیادی مهر تایید گذاشت؛ یک زمین ۱۶۰ هکتاری که به نام اپل در آمده و این کمپانی قصد دارد از آن برای ساخت یک مرکز داده و یک ایستگاه تلویزیونی اورگان استفاده کند.

به گزارش ایتا به نقل از خبرآنلاین، بر اساس گزارش KTVZ.com این قطعه زمین در منطقه Prineville برای اپل ۵.۶ میلیون دلار هزینه در بر داشته و این معامله که سابق بر این پروژه ماوریک خوانده می‌شد برای ماه‌ها مسکوت باقی ماند. نماینده اپل تایید کرده که این زمین برای ایجاد یک مرکز داده خریداری شده ، اما از دادن اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

به خاطر موافقت نامه‌ای که اپل مبنی بر عدم افشای این قرار داد امضا کرده بود ،تا پیش از هفته گذشته که این قرارداد امضا شد، هیچ کس اجازه صحبت کردن در باره آن را نداشت.

البته با وجود این توافق‌نامه در ماه دسامبر یک روزنامه محلی به نام The Oregonian گزارش داد که یکی از نزدیکان اپل گفته اطلاع دارد این کمپانی در جال بررسی امکان ساخت یک مرکز داده در آن بخش از کشور است و در ماه جاری دراین باره تصمیم گیری می‌کند.

KTVZ.com علاوه بر این گزارش داد که سایر کمپانی‌های وب به خاطر معافیت‌های مالیاتی و قیمت پایین به سمت منطقه اورگان سرازیر شده‌اند.
کمپانی‌هایی مانند فیس‌بوک ، گوگل و آمازون هم مراکز داده‌ای در همین منطقه دارند.

این آخرین مرکز داده اپل است و درست زمانی این کار انجام شده که اپل بیشترین تمرکزش را روی سرورها به عنوان بخشی از محصولاتش گذاشته است.

هفته گذشته اپل از Mountain Lion رونمایی کرد آخرین نسخه سیستم‌عامل‌های کامپیوتر که قول داده در تابستان عرضه شود.
ترکیب عمیق این نرم‌افزار با سرویس به اشتراک‌گذاری اپل iCloud که در ماه اکتبر معرفی شده به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های خود را در یک فضای اشتراکی ارئه دهند و به آن دسترسی داشته باشند.

تازه علاوه بر این‌ها این کمپانی یک قرارداد اجاره هم برای توسعه ظرفیت مرکز داده‌اش در کارولینای شمالی امضا کرده و آنطور که در خبرها آمده یک میلیار دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

در گزارشی که خود اپل روز گذشته منتشر کرده آمده که قرار است مرکز داده کارولینای شمالی با بزرگترین آرایه‌های خورشیدی تقویت شود و بزرگترین سلول سوختی غیر ابزاری در سرتاسر کشور را خواهد داشت.

در حال حاضر گواهینامه LEED Platinum از طرف شواری ساختمان‌های سبز آمریکا به این مرکز داده اعطا شده است.
همچنین شایعه شده که سخنگوی اپل کریستین هوگوت گفته این کمپانی در نظر دارد تأسیسات سبز را در منطقه اورگان نیز برپا کند.
نمایندگان اپل هنوز در این باره نظری نداده‌اند.
 


کد مطلب: 21318

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21318/اپل-طرح-ایجاد-یک-مرکز-داده-بزرگ-منطقه-اورگان-تایید

ايتنا
  https://www.itna.ir