کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتي که ويروس‌ها براي سرقت اطلاعات شما به جان هم مي‌افتند!

سايت خبری ايتنا , 2 اسفند 1390 ساعت 20:30

ایتنا- گزارش شرکت امنيتي پاندا نشان مي‌دهد که Bot/Ainslot.L به نحوي طراحي شده است تا تمام فعاليت‌هاي اينترنتي کاربران قرباني را ثبت کرده، کدهاي مخرب ديگري را نيز به درون رايانه وي دانلود کند و کنترل کامل آن را به دست بگيرد.




کارشناسان امنيتي از انتشار نوع جديد و جالب توجهي از کدهاي مخرب خبر مي‌دهند که پس از نفوذ به رايانه‌ها و قبل از سرقت اطلاعات حساس و ارزشمند، مي‌توانند ساير انواع بدافزارهاي موجود در رايانه آلوده را شناسايي،‌ کشف و نابود کنند.

به گزارش ایتنا بنا بر اعلام آزمايشگاه پاندا، مرکز کشف و بررسي کدهاي مخرب رايانه‌اي، اين کد مخرب جديد که Ainslot.L نام‌گذاري شده،‌ يک نوع کاملاً منحصربه‌فرد از بدافزارهاي Bot محسوب مي‌شود که مي‌تواند به طور کاملاً نامحسوس به درون رايانه‌ها نفوذ کند و کنترل رايانه‌هاي آلوده را در اختيار منتشر کننده خود قرار دهد.

به نظر مي‌رسد که اغلب اين کدهاي مخرب از طريق نامه‌هاي الکترونيک غيرواقعي که به ظاهر از طرف يک شرکت مشهور انگليسي با عنوان CULT ارسال شده،‌ منتشر و به سرعت در اينترنت تکثير شده‌اند.

گزارش شرکت امنيتي پاندا نشان مي‌دهد که Bot/Ainslot.L به نحوي طراحي شده است تا تمام فعاليت‌هاي اينترنتي کاربران قرباني را ثبت کرده، کدهاي مخرب ديگري را نيز به درون رايانه وي دانلود کند و کنترل کامل آن را به دست بگيرد.

علاوه بر اين، Ainslot.L درست مثل يک تروژان بانکي، تمام اطلاعات مربوط به فعاليت‌هاي مالي اعتباري کاربران را سرقت و به منتشرکننده خود ارسال مي‌کند. عجيب‌ترين فعاليت تخريبي Ainslot.L درواقع شناسايي، کشف و از بين بردن تمام انواع ديگر بدافزارهاي Bot است که از قبل در سيستم‌هاي آلوده وجود داشته‌اند.

البته فعال شدن اين بدافزار، ‌از طريق باز کردن نامه‌هاي الکترونيک جعلي و کليک برروي يک لينک اينترنتي غيرواقعي است که در ظاهر کاربران را به بخش تسهيلات فروش در شرکت CULT ارجاع مي‌دهد.

در همين رابطه، لوييس کرونز، مدير فني PandaLabs مي‌گويد: نابود شدن بخشي از ويروس‌هاي فعال توسط يکي از انواع ويروس‌هاي موجود در يک سيستم رايانه‌يي، ‌آن هم به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر يا نرم‌افزارهاي ديگر، مساله بسيار عجيب و نادري است.

اما به هر حال اين ويروس‌هاي جديد از طريق دسته‌اي از نامه‌هاي الکترونيک منتشر مي‌شوند که کاملاً واقعي و طبيعي طراحي شده‌اند تا احتمال کليک برروي لينک‌هاي آلوده را افزايش دهند.

بنابراين علاوه بر نصب نسخه رسمي و اصل يک ضدويروس بروز و قدرتمند، به کاربران توصيه مي‌کنيم تا به هيچ عنوان نامه‌هاي ناشناس و مشکوک را باز نکنند و يا دست کم از کليک برروي لينک‌هاي موجود در آنها خودداري کنند؛ حتي اگر موضوع اين نامه‌ها بسيار جذاب و فريبنده باشد.
 


کد مطلب: 21267

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21267/وقتي-ويروس-ها-براي-سرقت-اطلاعات-جان-هم-مي-افتند

ايتنا
  https://www.itna.ir