کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بریل‌تاچ، نرم افزاری برای نوشتن با چشم بسته

سايت خبری همكاران سيستم , 1 اسفند 1390 ساعت 16:35

ایتنا- پژوهشگران دریافته‌اند که کاربران به کمک این راهکار می‌توانند دقیقه‌ای ۳۲ کلمه را با دقت ۹۲ درصد بر روی گوشی یا رایانه لوحی خود تایپ کنند.




پژوهشگران شرکت جورجیا تک راهکاری برای یادداشت‌نویسی طراحی کرده‌اند که می‌تواند جایگزیني براي رد كردن يادداشت‌هاي زيرميزي باشد.
این راهکار که بریل‌تاچ نام دارد به کاربران اجازه می‌دهد با حرکات انگشتان خود بر روی ابزار دارای صفحه لمسی متنی را بنویسند، بدون آنکه مجبور باشند هنگام یادداشت‌برداری به آنچه می‌نویسند، نگاه کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، این ابتکار جدید به کاربران گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی کمک می‌کند حتی در هنگام انجام فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی، تماشای تلویزیون و یا صحبت با یکدیگر یادداشت موردنظر خود را به رشته تحریر درآورند.
بهترین مزیت این راهکار در این است که کاربر هنگام نوشتن نیازی به نگاه کردن به صفحه نمایش دستگاه خود نخواهد داشت.

پژوهشگران جورجیا تک این راهکار را به تقلید از خط بریل طراحی کرده‌اند که بیشتر مورد استفاده کسانی است که از حس بینایی محروم هستند و برای نوشتن و یادداشت‌برداری از این خط استفاده می‌کنند.

پژوهشگران دریافته‌اند که کاربران به کمک این راهکار می‌توانند دقیقه‌ای ۳۲ کلمه را با دقت ۹۲ درصد بر روی گوشی یا رایانه لوحی خود تایپ کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بریل‌تاچ در این است که کاربران در عرض چند دقیقه می‌توانند الفبای خط بریل را فرا گیرند و در نوشتن مطالب و پیام‌های خود از آن بهره گیرند.
استفاده از این راهکار، کاربران را از صفحه کلیدهای ویژه خط بریل بی‌نیاز می‌سازد.

این راهکار هم اکنون به صورت یک نرم‌افزار کاربردی برای نصب بر روی گوشی آی‌فون و رایانه لوحی آی‌پد آماده شده است.

کاربران می‌توانند با استفاده از صفحه نمایش لمسی این گوشی مطالب خود را به این شیوه تایپ کنند. برای این کار فقط کافی است انگشتان خود را بر روی صفحه نمایش لمسی دستگاه قرار دهند و با حرکات مختلف انگشت حروف و واژگان مورد نظر را تایپ کنند.
 


کد مطلب: 21241

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21241/بریل-تاچ-نرم-افزاری-نوشتن-چشم-بسته

ايتنا
  https://www.itna.ir