۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۲

رايتل مدتي اختلال خواهد داشت

ايتنا - وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی، دو درصد تعیین شده است كه فكر می‌كنیم نیمی از آن را رایتل به تنهایی بتواند تامین كند.


وزیر تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی شبكه اپراتور سوم تلفن همراه در تهران گفت: مردم با استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه از رفاه بیشتری بهره مند می شوند.


به گزارش ایتنا از ایرنا، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در مراسم آغاز واگذاری سیم‌كارت‌های نسل سوم رایتل در تهران اظهار داشت: رایتل با وجود تحریم‌ها توانست كار را پیش ببرد و امیدواریم این شبكه در سراسر كشور گسترده شود.

رایتل نام تجاری اپراتور سوم تلفن همراه است كه معنی آن تلفن هوشمند و خردمند است، این واژه از لغت فارسی 'رای' به معنی خرد گرفته شده و پسوند تل آن نیز به معنی تلفن است.

با سیم كارت های نسل سوم تلفن همراه علاوه بر مبادله صدا و پیام از طریق تلفن همراه، امكان ارسال تصویر و استفاده از اینترنت روی تلفن نیز میسر می شود.

شركت تامین تلكام وابسته به سازمان تامین اجتماعی مجری اپراتور سوم تلفن همراه كشور است.

شیخ‌الاسلامی در ادامه سخنانش در این مراسم گفت: كشور ما جوانان خلاق و مبتكر زیادی دارد كه به دلیل فقدان زیرساخت و نبود بستر مناسب برای رشد و شكوفایی و بهره‌وری مناسب از این سرمایه‌ها، امكان بالندگی آنها چنانچه باید مهیا نیست و حاصل كار آنها در اختیار دیگران و كشورهای بیگانه قرار می‌گیرد.

وی افزود: وجود اپراتور سوم این بستر را مهیا می‌كند كه جوانان و دانشجویان بتوانند از حاصل فكر و تلاش خود بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی، دو درصد تعیین شده است كه فكر می‌كنیم نیمی از آن را رایتل به تنهایی بتواند تامین كند.

شیخ الاسلامی افزود: با ورود رایتل به بازار خدمات ارتباطی، سطح توقعات مردم نیز افزایش می یابد، در مرحله اول مردم خواهان سیم‌كارت‌ هستند، پس از آن نیاز به خدمات مناسب این اپراتور خواهند داشت كه امیدواریم توقعات مردم در این زمینه برآورده شود.

وی ادامه داد: طبیعی است اپراتوری كه تازه شروع به كار می‌كند، اختلالات و مشكلاتی دارد كه این قابل درك است و مردم نیز متوجه هستند و شاید چند ماه فرصت بخواهیم كه بتوانیم آن را در سطح قابل قبولی ارائه دهیم و انتظار دارم به وعده‌هایی كه پیش از این شده داده شده، به موقع عمل شود.

شیخ‌الاسلامی در ادامه از مسئولان شركت تامین تلكام به عنوان مجریان اپراتور سوم تلفن همراه كشور خواست كه برای نوروز برنامه ویژه‌ای به مردم به ویژه تهرانی‌ها داده شود.

وی تاكید كرد: در كنار ورود فناوری جدید به كشور، نباید از موضوعات و مسائل فرهنگی فارغ باشیم ، باید همراه با خدماتی كه در كشور ارائه می‌شود، ملاحظات فرهنگی مناسبی نیز ارائه و به موضوعات فرهنگی مرتبط با این مباحث بسیار توجه شود.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی به سایر اپراتورها تلفن همراه كشور نیز پیشنهاد كرد برنامه‌ جامعی در زمینه مسایل فرهنگی تهیه و همه اپراتورهای تلفن همراه به صورت مشترك درحوزه فرهنگی فعالیت كنند.
 
کد مطلب: 21210
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام