۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۷

توضيح درباره افزايش ظرفيت پهناي باند داخلي كشور

ایتنا- روابط عمومي وزارت ارتباطات: پهنای باند داخلی کشور با پهنای باند اینترنت متفاوت است.


در پي انتشار سخنان وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در تاريخ ۲۴ بهمن در زمينه پهناي باند اينترنت، روابط عمومي اين وزارتخانه توضيحي در اين زمينه ارائه كردخ است.

به گزارش ایتنا از روابط عمومي اين وزارتخانه، متن توضيحات به شرح زير است:


پیرو خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ایسنا با عنوان «پهنای باند اینترنت ۱۶ برابر شده است» مورخ ۲۴/۱۱/۹۰، اصلاحیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارائه می شود:

دکتر رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در همایش معرفی صد شرکت برتر ایران با بیان این مطلب که پهنای باند داخلی کشور ۱۶ برابر شده است، تصریح کرد: از سال ۸۸ تاکنون، ظرفیت پهنای باند داخلی کشور از حدود ۳۵ گیگابیت بر ثانیه به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده که حدود ۱۶ برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌نویس برنامه پنجم توسعه کشور، پیش‌بینی شده بود این حجم پهنای باند داخلی در پایان برنامه محقق شود اما با بازنگری در این برنامه مقرر شد این شاخص در پایان برنامه با رشدی چهار و نیم برابری به بیش از دو ترابایت بر ثانیه افزایش پیدا کند.

متاسفانه برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ایسنا پهنای باند داخلی کشور را اشتباها تحت عنوان پهنای باند اینترنت عنوان کرده‌اند.

لازم به ذکر است، پهنای باند داخلی کشور با پهنای باند اینترنت متفاوت است چرا که پهنای باند اینترنت مربوط به ترافیکی است که از ایران به خارج منتقل می‌شود اما پهنای باند داخلی کشور مربوط به ترافیکی است که در داخل کشور جابجا می‌شود.

همچنین، فیلم کامل سخنرانی دکتر تقی پور در روابط عمومی وزارت موجود می‌باشد که علاقه‌مندان می‌توانند درخواست خود را برای داشتن این سخنرانی به اداره کل روابط عمومی ارائه کنند.
 
کد مطلب: 21184
نام شما
آدرس ايميل شما


محمد چرخ انداز
feedback
Iran, Islamic Republic of
حالا اینترنت نه همون شبکه داخلی -اگه اینطور هست چرا ۱ ساله هیچ ارتباط ptp فوی استان فارس نمیفروشن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام