۴
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۳

تقي پور: اختلالات ایمیل و سرعت اینترنت با شبکه ملی اطلاعات رفع مي‌شود

ايتنا - به گفته وزير ارتباطات: فاز نهایی شبکه ملی اطلاعات که تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور عملیاتی می‌شود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ویژگی‌های کاربردی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد که اختلالات ایمیل و سرعت اینترنت قطعا با وجود این شبکه به صورت اساسی و بنیادی مرتفع خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا از مهر، رضا تقی پور عصر روز سه‌شنبه در حاشیه پانزدهمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با اشاره به مراحل اجرایی «شبکه ملی اطلاعات» اظهار داشت: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۹۲ راه‌اندازی می‌شود که در این فاز بیشتر بحث‌های بومی‌سازی نرم‌افزارها و ورود در مدیریت شبکه را با توجه به پروژه‌هایی که امروز نیز در دست اجرا است، تجربه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فاز نهایی شبکه ملی اطلاعات که تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور عملیاتی می‌شود توسعه ظرفیت‌ها و استفاده از نرم‌افزارهای کاملا بومی در حوزه مدیریت شبکه ملی را به همراه خواهد داشت که این برنامه توسعه‌ای شامل موتورهای جست‌وجو، پست‌های الکترونیکی داخلی، سیستم عامل و سایر نرم افزارهای پایه می‌شود که امروز اکثر این پروژه ها در سطوح مختلف در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تعریف شده و در حال اجرا است.

تقی پور در پاسخ به این سوال که آیا اختلالات ایمیل و سرعت اینترنت با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات حل خواهد شد، تصریح کرد: بله قطعا؛ با توجه به اینکه در این پروژه انتخاب پروتکل‌های ارتباطی در اختیار مدیریت شبکه است، قطعا با بومی سازی این پروتکل‌ها، این مشکلات به صورت اساسی و بنیادی مرتفع خواهد شد.
 
کد مطلب: 21158
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
فقط حرف حرف حرف 2 ساله حرف میزنین
داود
feedback
Europe
به اسم اينترنت پرسرعت جيب مردمي كه ماهانه همش 400 هزار تومن حقوق دريافت مي كنن رو با تورم بالاي 20% خالي مي كنيد,و ماهيانه بابت هيچي بايد 20 هزار تومن پرداخت كنن.با يك سرعت بسيار بسيار پايين سايت هاي رو كه شما تشخيص ميديد ما بريم نه خودمون.يعني شما به طور قطع فضاي آزاد آنلاين و انتخاب رو از من و ما گرفتيد.فقط و فقط شما ايجاد يك سري كنجكاوي ها با اين محدوديت به وجود آورديد,كه ماها رو به سمتي سوق داديد كه ببينيم كه اين سايت هاي كه شما محدود كرديد چي هستن.بايد به طور قطع بگم كه 80 درصد سايت ها به هيچ مشگلي از نظر اخلاقي,ديني,و سياسي ندارند ولي محدود شدند.آخر هم كه اين ايميل ها رو باز شما داريد ما رو به سمتي ميبريد كه از ايميل ملي استفاده كنيم.مثل اين ميمونه كه به شما به زور يك غذاي كه ازش نفرت داريد بدن و مجبور كنن ازش بخوريم.ماهاي كه براي دانلود يك فايل آموزشي بيش از 3 ساعت بايد پاي رايانه بمونيم.بعدش هم انتظار دارن در مصرف برق و انرژي صرف جويي كنيم.
مرتضی
feedback
اینترنت ملی هم بیاد بازم همین آش و همین کاسه است وقتیکه مشکل اصلی همین اینترنته. هیچ فرقی مابین این دو تا وجود نداره فقط تو اینترنت ملی همه کس رو محدودتر میکنند و هر سایتی که از نظر آقایان مشکلی نداره برای کاربران نمایش داده میشه چون در حال حاضر حتی سایتهای نرم افزار موبایل هم مشکل داره. در کل بعد از اومدن اینترانت میلی تعریف چیزی بنام اینترنت بکلی از بین میره و شاید فقط بشه یه سری کارهای بانکی و اداری رو باهاش انجام داد. اگر واقعا" نیت آقایان بالا بردن سرعت بود همین الانم ایران پهنای باند کمی نداره اگر نظارت میبود میتونستند براحتی حداقل حداقل به همه مردم 128 کیلوبیت واقعی بدن بدون قانونهای محدودیت دانلود و ... ولی متاسفانه قصد اینکارو ندارن.
feedback
آخرش اینترنت محله ای میشه!! جالبه هم خودیا محدود میکنن هم اونور آبیا (اکثر سایتهای معتبر واقع در امریکا به آی پی های ما سرویس نمیدن).
خداییش این فیلترنت تعطیل بشه بهتره!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام