۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۵

گوشی‌های تلفن همراه راهی برای مقابله با افسردگی

ایتنا- موبیلایز می‌تواند سبک زندگی کاربر را بشناسد و اگر احساس کند که کاربر دچار انزوا و گوشه‌گیری شده است، به او پیشنهاد می‌کند که با دوستانش تماس بگیرد.


دانشمندان دانشکده پزشکی فینربرگ در دانشگاه نورث وسترن در حال ساخت گوشی تلفنی هستند که می‌تواند افسردگی کاربران را تشخیص دهد و با ارائه پیشنهاداتی مثل تماس با دوستان در مبارزه با افسردگی به آنها کمک کند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم،بنا بر اخبار یاهو، دانشمندان این دانشگاه هم‌اکنون تلاش می‌کنند با ساخت دستگاه‌های دیجیتالی مختلف با افسردگی و دیگر مشکلات روحی و روانی مقابله کنند.
ساخت این گوشی نیز در واقع بخشی از تلاش آنها برای کمک فوری به کسانی است که دچار افسردگی هستند.

دانشمندان که این گوشی را موبیلایز (Mobilyze) نامیده‌اند با آزمایش آن متوجه شدند که در کاهش علایم افسردگی کاربر کارایی زیادی دارد.

این گوشی می‌تواند وضعیت روحی روانی کاربر را به کمک داده‌های به دست آمده از حسگرهای مختلفی که در آن تعبیه شده است تشخیص دهد.

موبیلایز با تجزیه و تحلیل موقعیت مکانی کاربر و میزان فعالیت‌های او می‌تواند علایم افسردگی او را تشخیص دهد.
این گوشی همچنین می‌تواند سبک زندگی کاربر را بشناسد و اگر احساس کند که کاربر دچار انزوا و گوشه‌گیری شده است، به او پیشنهاد می‌کند که با دوستانش تماس بگیرد.

دیوید مور، روانشناس و مدیر مرکز فناوری‌های مداخله رفتاری در دانشگاه نورث وسترن درباره این گوشی گفته است: معتقدیم که موبایلیز با تشویق افراد به افزایش رفتارهای لذت‌بخش و رضایت‌بخش می‌تواند روحیه افراد را تقویت کند.

این گوشی می‌تواند باعث خلق بازخوردهای مثبت برای کاربر شود. وقتی کسی تشویق به دیدن دوستانش می‌شود، از این کار لذت می‌برد و می‌خواهد این کار را دوباره تکرار کند. اما منزوی شدن فرد در خانه نتیجه عکس دارد و باعث تنبل شدن فعالیت‌های مغزی فرد می‌شود.
 
کد مطلب: 21102
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام