۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۰۰

تلاش نهادهای نظامی غرب برای استخدام هکرها

ایتنا – شناسایی و جذب کارشناسان رایانه‌ای و هکرها، به بخشی از دل‌مشغولی‌های مقامات نظامی تبدیل شده است.



همزمان با افزایش نگرانی‌های بین‌المللی در مورد «جنگ سایبری»، ارتش‌های کشورهای مختلف جهان می‌کوشند در مسابقه شناسایی و استخدام کارشناسان رایانه‌ای و هکرها، عکس‌العمل سریع‌تری از خود نشان بدهند.

به گزارش ایتنا، در چند سال اخیر با توجه به ورود اینترنت به بسیاری از عرصه‌های مهم حکومتی، نظامی و زیرساختی، مقامات ارتش‌های مختلف در گوشه و کنار جهان می‌کوشند به روش‌های گوناگون، نیروهای زبده را شناسایی و آنها را در نهادهای نظامی به کار گیرند.

ژنرال رت هرناندز (Rhett Hernandez) فرمانده قرارگاه سایبری آمریکا چندی پیش در جریان نشستی در لندن اظهار داشت: سر ما شلوغ است و این مشغله روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به این که فضای مجازی به جنگجوهای سایبری در سطح جهان نیاز دارد، تصریح کرد: ما امروز باید به شیوه دیگری، به توسعه، جذب نیرو و حفظ آن اقدام کنیم.

بنا به گفته رویترز، معمولاً حقوق بالایی به «جنگجویان سایبر» پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، هر چند در حال حاضر بودجه نظامی کشورهای غربی کاهش یافته است ولی بودجه‌ای که به امنیت سایبر اختصاص می‌یابد، با رشد همراه بوده است.

به عنوان مثال در بودجه سال ۲۰۱۲ پنتاگون، ۲.۵ میلیون دلار به ارتقاء توانایی‌های سایبری تخصیص یافته است.

به گزارش ایتنا تلاش برای ارتقاء مهارت‌های تهاجمی نیروهای نظامی جهت استفاده در جنگ‌های آینده، توسعه مهارت‌های هک و توانایی از بین بردن سیستم‌های صنعتی و نظامی دشمن، بخش دیگری از اهداف به کارگیری نیروهای تازه نفس به شمار می‌رود.
 

کد مطلب: 21087
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام