کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد

یک ششم والدین از کاربرد گجت فرزندشان بی اطلاع هستند

سايت خبری ايتنا , 22 بهمن 1390 ساعت 23:07

ایتنا - نتایج یک بررسی نشان می‌دهند از میان هر 6 والدین، یکی از آن‌ها هنگام خرید یک کنسول بازی یا گجت اصلا کاربرد و مورد استفاده آن وسیله را نمی‌داند و فقط اصرار فرزندشان باعث شده تا برای خرید آن وسیله اقدام کنند.




بر اساس گزارش گاردین، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد از کودکان و نوجوانان برنامه‌ها و مطالبی که مجاز به دیدن آنها نیستند را از طریق رسانه‌ها و اینترنت مشاهده می‌کنند.

به گزارش ایتنا زمانی والدین به فرزندان خود نحوه فیلم‌برداری با دوربین‌های آنالوگ را آموزش داده و به آنها کمک می‌کردند تا مثلا از مراسم جشن تولد فیلم برداری کنند، اما اکنون در دوره نرم‌افزارها، کنسول‌ها بازی ۳ بعدی، آی‌پادها وضع به کلی فرق می‌کند.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهند از میان هر ۶ سری از والدین، یکی از آنها هنگام خرید یک کنسول بازی یا گجت اصلا کاربرد و مورد استفاده آن وسیله را نمی‌داند و فقط اصرار فرزندشان باعث شده تا برای خرید آن وسیله اقدام کنند.

در قسمت دیگری از این بررسی نشان داده شده که حدود یک چهارم کودکان و نوجوانان بازی‌های رایانه‌ای را انتخاب می‌کنند که مناسب سن آنها نیست که عموما این انتخاب با اطلاع والدین صورت می‌گیرد.

به گزارش ایتنا، بر اساس این نظر سنجی اینترنتی که با حضور بیش از هزار و ۸۰۰ پدر و مادر انجام شد، ۸۲ درصد از والدین عنوان کردند که دقیقا از بازی‌های رایانه‌ای یا برنامه‌های صوتی و تصویری که فرزندشان انتخاب می‌کنند، مطلع هستند و ۷۷ درصد از والدین ادعا کردند از وب سایت‌هایی که کودک یا نوجوان آنها بازدید می‌کند باخبر هستند.

اما در جایی دیگر اغلب والدین از این‌که فرزندشان یک تلفن‌همراه هوشمند یا لپ‌تاپ به عنوان هدیه تولد داشته باشد، نگران می‌شوند چرا که ممکن است به سمت بازی‌های رایانه‌ای مخصوص ۱۸ سال به بالا بروند.

این نظرسنجی از طریق پایگاه اینترنتی ParentPort انجام شده است.
این پایگاه در ماه اکتبر سال گذشته میلادی در انگلستان تاسیس شد و والدین می‌توانند از طریق آن از برنامه‌هایی که مضامین و محتوای مناسبی پخش نمی‌کند شکایت کنند.
 


کد مطلب: 21086

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21086/یک-ششم-والدین-کاربرد-گجت-فرزندشان-بی-اطلاع-هستند

ايتنا
  https://www.itna.ir