۳
۰
plusresetminus
جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۳
در یک پژوهش مطرح شد

ملاقات رو در رو، بهتر از سایت‌های دوستیابی

ایتنا – بهترین راه برای این که بفهمید آیا شما با شخصی دیگر سازگاری دارید و به اصطلاح با هم جور هستید یا خیر، این است که با هم بنشینید و یک فنجان قهوه بخورید.


سایت‌های دوست‌یابی به درد نخور است.

یک محقق روانشناس می‌گوید سایت‌های دوست‌یابی، بی‌نتیجه و ناکام‌کننده است و هیچ چیز نمی‌تواند جای ملاقات چهره به چهره را بگیرد.

به گزارش ایتنا، اگر چه دوست‌یابی اینترنتی مقوله جذابی برای افراد مجرد به شمار می‌رود که بعضاً به برقراری ارتباط منجر می‌شود، ولی این موضوع با یک مشکل اساسی همراه است و آن این که فرد متقاضی، با لیستی به ظاهر بی‌پایان از پروفایل‌های افرادی که شناختی از آنها ندارد، روبرو می‌گردد.

معمولاً این پروفایل‌ها، اطلاعات چندانی از صاحبان خود ارائه نمی‌دهد و درستی مطالب آنها نیز زیر سوال است.

به گزارش رویترز، الی فینکل (Eli Finkel) استادیار روانشناسی در دانشگاه نورث وسترن آمریکا، در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که مواجه شدن کاربر با انبوهی از گزینه‌ها، مشکل‌ساز است.

این پژوهشگر می‌گوید تحقیقات روانشناختی نشان می‌دهد افرادی که با گزینه‌های انتخابی فراوانی مواجه می‌شوند، معمولاً تصمیمات غیرحرفه‌ای و نامناسبی اتخاذ می‌کنند.

وی به همراه تنی چند از همکاران محقق خود، در مورد برخی سایت‌های همسریابی و دوست‌یابی نظیر eHarmony تحقیق کرده‌اند و ارزش الگوریتم این سایت‌ها برای پیشنهاد گزینه‌های مناسب بر اساس علایق یا شخصیت افراد را زیر سوال برده‌اند.

آنها معتقدند این الگوریتم از یک سو تعداد گزینه‌های انتخابی را به شدت کاهش می‌دهد و از سوی دیگر ممکن است کاربر را با شخصی که از جهات مختلف با او ناسازگار است، روبرو سازد.

آقای فینکل می‌گوید: هشتاد سال علم رابطه‌شناسی به خوبی نشان داده که شما نمی‌توانید موفقیت یک رابطه را بر اساس اطلاعات موجود درباره افرادی که نسبت به هم شناختی ندارند، بسنجید.

وی معتقد است بهترین راه برای این که بفهمید آیا شما با شخصی دیگر سازگاری دارید و به اصطلاح با هم جور هستید یا خیر، این است که با هم بنشینید و یک فنجان قهوه بخورید. راه بهتر دیگری وجود ندارد.
 
کد مطلب: 21077
نام شما
آدرس ايميل شما


فرشاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
پس باید به فکر راه اندازی یک سایت دوستیابی باشیم که امکان این رو فراهم کنه که بصورت آنلاین قهوه بخوریم تا دوستامون رو بهتر بشناسیم :))
sonia
feedback
Togo
i will tell you later
امیر
feedback
United States
فکر میکنم این مبحث دقیقا درسته ممنون از این مطلب قشنگتون که من از دام نجات دادید
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام