۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۰

رقابت تنگاتنگ اپل و سامسونگ در بازار تلفن‌های همراه هوشمند

ایتنا- سامسونگ با عرضه کلکسیون Galaxy خود در 2011، رشد 310 درصدی در درآمد را برای این شرکت به ارمغان آورد.


نبرد اپل و سامسونگ وارد مرحله حساسی شده است.

بنابر گزارش مؤسسه مطالعاتی IDC، انتشار آمار مالي سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ نشان مي‌دهد كه در سال گذشته سامسونگ ۱۹.۱ درصد از بازار و اپل هم ۱۹ درصد از بازار را در اختیار داشته است.
البته قطعاً این آمار و ارقام با عرضه چندین تلفن همراه هوشمند توسط سامسونگ و فروش آی‌فون ۴s برای اپل دچار تغییراتی خواهد شد.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، روزنامه لوموند در این باره می‌نویسد: شرکت سامسونگ با عرضه کلکسیون Galaxy خود در سال ۲۰۱۱، فروشش را با جهشی جدی مواجه ساخت و با ۳۱۰ درصد رشد در درآمد‌ها موفق شد اچ‌تی‌سی، ریم و نوکیا را در طول یک سال گذشته پشت سر بگذارد.

البته این فروش عالی به نفع گوگل هم بود، چرا که این تلفن‌های همراه هوشمند تحت اندروید به بازار عرضه شدند.

البته اپل هم سال موفقی را پشت سر گذاشته است و رشد ۱۰۰ درصدی در فروش را تجربه کرده است.
موفقیت اپل در فروش آی‌فون ۴s در تعطیلات کریسمس بسیار قابل توجه بود.

اما در مقابل فروش نوکیا حتی با وجود همکاری با مایکروسافت در بازار تلفن‌های همراه هوشمند همچنان سیر نزولی دارد.
اگر چه فروش لومیا تحت ویندوز فون ۷ موفقیت‌هایی برای این شرکت فنلاندی داشته است.

درآمدهای ریم هم در سال گذشته ۴.۷ درصد رشد داشته است و فروشش مخصوصاً در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ رشد مناسبی داشته است.
ظاهراً با وجود مشکلات فراوان این شرکت کانادایی در باره دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران و مسائل امنیتی محصولات‌، همچنان به بخشی از بازار مسلط است.

در برابر، اچ‌تی‌سی با وجود فروش دو برابری در سال گذشته، سهمش از بازار از ۸.۹ درصد فرا‌تر نرفت.
البته نتایج مالی خوبی داشت اما این شرکت که در سال ۲۰۱۰ دوشادوش سامسونگ بود، در مقایسه با این شرکت کره‌ای دیگر حرفی برای گفتن ندارد.
 
کد مطلب: 21069
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام