۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۹
مطابق پژوهش‌ها

در سال گذشته دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه دو برابر شده است

ایتنا- در دنیای اینترنت فناوری همراه بر خلاف دنیای رایانه‌های شخصی نامی از مایکروسافت به چشم نمی‌خورد.


یافته‌های شرکت پژوهشی استات کانتر نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه گذشته دسترسی به اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه دو برابر شده و به ۸.۵ درصد در سراسر جهان رسیده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، به گفته ITnews اکثر کاربران هنوز از رایانه‌های شخصی برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند ولی دسترسی به اینترنت از طریق گوشی‌های موبایل و فناوری‌های همراه رشد بسیار شتابنده‌ای به خود گرفته است.

اما در دنیای اینترنت فناوری همراه بر خلاف دنیای رایانه‌های شخصی نامی از مایکروسافت به چشم نمی‌خورد.

شرکت نوکیا که محصولات تحت ویندوز فون ارائه می‌کند، با وجود اینکه فروش بسیار بالایی دارد، اما کاربران محصولاتش در مقایسه با کاربران محصولات اپل و اندروید چندان از اینترنت استفاده نمی‌کنند.

شرکت استات کانتر در پژوهش خود میزان دسترسی به اینترنت از طریق رایانه‌های لوحی و لپ‌تاپ‌ها را محاسبه نکرده و فقط به بررسی نقش گوشی‌های تلفن همراه در این زمینه پرداخته است.

بر اساس این یافته‌ها دسترسی به اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه در ۴.۳ درصد در ژانویه ۲۰۱۱ به ۸.۵ درصد در پایان سال افزایش یافته است. این رقم در ژانویه ۲۰۱۰ چیزی در حدود ۱.۷ درصد بوده است.

استات کانتر دریافته است که در دسترسی کاربران به اینترنت، سیستم‌عامل سیمبین نوکیا بیشترین سهم را داشته است.

۳۲درصد از صفحات اینترنتی مشاهده شده در این مدت از طریق گوشی‌های تحت سیمبین باز شده است. اما در حال حاضر این سهم در حال کاهش است.

سهم سیستم عامل iOS اپل در این میان ۲۴ درصد و اندروید کمی کمتر از آن است. سیستم عامل بلکبری نیز قبلاً سهمی ۱۵ درصدی از این صفحات را داشت، اما سهم این سیستم عامل در پایان سال به ۸.۳ درصد کاهش یافته است.

از نظر مرورگرهای اینترنتی، اپرا در صدر انتخاب کاربران قرار دارد.
البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که استفاده از مرورگر بیش از هر چیز به سیستم عامل مورد استفاده کاربران بستگی دارد.
یافته‌های استات کانتر حاکی از این است که در ۲۴ درصد از صفحات اینترنتی که از طریق گوشی‌های تلفن همراه باز شده، از مرورگر اپرا استفاده شده است.

مرورگر اندروید نیز ۲۰ درصد از این مقدار را از آن خود کرده و از این نظر از مرورگر اپل (سافاري) جلوتر است. مرورگرهای نوکیا و بلکبری هم به ترتیب ۱۲ و ۷ درصد از این صفحات را به خود اختصاص داده‌اند.

از لحاظ برند گوشی، نوکیا با ۴۰ درصد حرف اول را می‌زند. البته سهم نوکیا در این بازار در حال کاهش است و به ۳۸ درصد رسیده است. سهم اپل ۲۹ درصد است.

دسترسی به اینترنت از طریق محصولات اپل روند افزایشی به خود گرفته است. اما برعکس سهم محصولات شرکت ریم در حال کاهش است.

سهم گوشی‌های تلفن همراه ریم از ۱۸ درصد به ۹ درصد کاهش یافته است. سهم سامسونگ هم در این میان در حال افزایش است و از ۷ درصد به ۱۵ درصد رسیده است.
  
کد مطلب: 21054
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام