۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۲
عرضه اولین نسل بازی‌های رایانه ای با کنترلگر چشمی

باچشمانتان از زمين دفاع كنيد...

ایتنا- این فناوری‌ها در واقع به کمک یک حسگر چشمی کار می‌کنند و با کنترل حرکات مردمک چشم می‌توانند دریابند کاربر به کجا خیره شده و چه در سر دارد.


شرکت توبی که در زمینه فناوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزای برای کنترل رایانه با چشم فعالیت می‌کند، اخیراً یک بازی رایانه‌ای را روانه بازار کرده است که کاربران در آن می‌توانند به کمک حرکات چشم خود با آن بازی کنند.

شرکت سوئدی توبی (tobii) در وب‌سایت خود تصاویر و فیلم‌هایی از این بازی که «Eye Astroides» نام گرفته، منتشر کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، در این بازی کاربران باید با چشمان خود از زمین محافظت کنند، بدین ترتیب که باید با نگاه کردن به یک توده ستاره‌ای که بر روی رایانه به نمایش در می‌آید، شهاب سنگ‌ها و اشیا فضایی را که ممکن است با زمین برخورد کند، بیابند و با نگاه کردن به اشیا آن‌ها را نابود کنند.

شرکت توبی در توضیحی که برای این بازی بر روی وب‌سایت خود منتشر کرده، آورده است:"استفاده از چشم به عنوان کنترلگر بازی تجربه‌ای سحرآمیز است، چنان که فرد کاربر احساس می‌کند این بازی می‌تواند ذهنش را بخواند. استفاده از این بازی باعث می‌شود کاربران احساس کنند دارای یک قدرت فوق طبیعی هستند."

شرکت یوروگیمر نیز اعلام کرده است این بازی که قرار است بر روی دستگاه‌های مستقل عرضه شود، ۱۵ هزار دلار قیمت دارد.

شرکت توبی چندی پیش اعلام کرده بود فناوری کنترل رایانه با چشم را بر روی ویندوز ۸ عرضه خواهد کرد. این فناوری‌ها در واقع به کمک یک حسگر چشمی کار می‌کنند و با کنترل حرکات مردمک چشم می‌توانند دریابند کاربر به کجا خیره شده و چه در سر دارد. توبی نام این فناوری‌ها را «زُل» (gaze) نامیده است.
  
کد مطلب: 20994
نام شما
آدرس ايميل شما