۳
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۰
تهديد كم‌فروشان اينترنت

وزير ارتباطات: اميدوارم موضوع كم‌فروشي پهناي باند بدون برخوردهاي حقوقي حل شود

ایتنا- رضا تقی‌پور: بنا داريم نظارت را بيشتر كنيم و البته اميدواريم كار به برخوردهاي حقوقي و قضايي نكشد و موضوع حل شود.


وزير ارتباطات با بيان اينكه متأسفانه موضوع عمده در بحث پهناي باند اينترنت، بخش دسترسي و توزيع است كه در اين رابطه كم‌لطفي و كم‌فروشي مي‌شود گفت: اميدوارم با اعلام بنده در اين جا، اين موضوع براي حال و آينده اصلاح شود؛ بنا داريم نظارت را بيشتر كنيم و البته اميدواريم كار به برخوردهاي حقوقي و قضايي نكشد و موضوع حل شود.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، رضا تقي‌پور در همايش نوآوري و تحول در خدمات مخابراتي با اشاره به شبكه ملي اطلاعات اظهار كرد: شبكه ملي اطلاعات مبتني بر IP بوده كه به منظور ميزباني داده‌ها و انواع كاربردها با پهناي باند زياد و از طريق فيبر نوري است كه سرويس‌هاي IPTV و IPمديا و سرويس‌هاي ديگر از طريق اين شبكه ارائه خواهند شد.

وي با بيان اين‌كه از طريق اين شبكه افزايش پهناي باند را شاهد خواهيم بود، گفت: ‌افزايش ضريب امنيت و ارائه خدمات مختلف در حوزه‌هاي اصلي محتوا و زيرساخت‌هاي شبكه از ديگر اموري است كه از طريق اين شبكه انجام مي‌شود.

وزير ارتباطات تأكيد كرد: ‌در شبكه‌هاي ارتباطي امروز، شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان تنها شركت دولتي باقي مانده در عرصه مخابرات است كه وظيفه دارد پهناي باند لازم را براي همه شبكه‌هاي ارتباطي فراهم كند.

وي گفت: در حال حاضر ۵۰۰ گيگابيت بر ثانيه ظرفيت IP داخل شبكه است كه مي‌توان گفت در سال اول به كل اهداف برنامه پنجم در حوزه زيرساخت رسيده‌ايم و پيش‌بيني مي‌كنيم كه اگر بر اساس برنامه‌ريزي امسال مجوزهاي لازم را دريافت كنيم، بتوانيم حداقل اين ظرفيت را به هزار و ۲۰۰ گيگابيت بر ثانيه برسانيم كه اين كار از سال ۹۱ و در صورت گرفتن مجوز آن از دولت ظرف سال جاري آغاز خواهد شد.

تقي‌پور در ادامه با اشاره به مراكز داده ملي و استاني با بيان اينكه ايجاد اين مراكز شروع شده است تصريح كرد: در اين راستا بنا نداريم رقيب بخش خصوصي باشيم، ايجاد اين مراكز در ۱۱ استان رو به اتمام است و ۲۰ استان بعدي هم در سال جاري در قراردادمان وجود دارد كه طي سال ۹۱ ايجاد شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اين‌كه مدل‌هاي ارائه سرويس در شبكه ملي اطلاعات مشخص است، گفت: در بحث زيرساخت‌هاي ارتباطي و ارائه پهناي باند، ضوابط و مقررات و پروانه‌ها تنظيم شده و سعي دربرطرف كردن ايرادهاي جزئي داريم.

وي ضرورت توجه بيشتر به بحث كيفيت و نظارت را مورد تاكيد قرار داد و خاطر نشان كرد: بايد قدري بيشتر به بحث نظارت و كيفيت توجه شود و با توجه به اين كه امسال سال كيفيت و نظارت اعلام شده بود، بايد به اين موضوع در سال ۹۱ شدت بيشتري بدهيم.

او ادامه داد: در اين عرصه يكي از بخش‌هاي مهم ارائه خدمات ارزش افزوده است؛ نمايشگاه امسال نشان داد كه اين عرصه در حال شكوفايي است و طبق تحليل‌ها، بازار ايران پتانسيل بسيار بالايي داراست و طي سال‌هاي آتي شاهد شكوفايي جهشي در خدمات ارزش افزوده خواهيم بود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد:‌ امروز شبكه‌هاي تخصصي براي مديريت محتواهاي تخصصي در كشور در حال اجرا هستند.

تقي‌پور با اشاره به اپراتور چهارم گفت:‌ كل اين پروژه تا هشت سال آينده به پايان مي‌رسد كه مجري طرح شركت خدمات ارتباطي و الكترونيكي ايرانيان نت (اپراتور چهارم) است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه يادآور شد: آخرين تصميم كارگروه فاوا، آيين‌نامه بند «الف» ماده «۴۶» قانون برنامه پنجم توسعه است كه در كارگروه فاوا تصويب شده و به زودي توسط معاون اول رييس جمهوري ابلاغ مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: ‌خدمات و سرويس‌هاي ديگري مثل موتور جست‌وجو، ايميل داخلي و مواردي ديگر هم در برنامه داريم تا در شبكه ملي اطلاعات مهيا شوند و با توجه به امنيت بالايي كه در اين شبكه وجود دارد، ارائه اين خدمات و سرويس‌ها انجام خواهد شد.

تقي‌پور در پايان گفت: براي برنامه پنجم توسعه پيش‌بيني‌هايي در ۱۴ محور به منظور توسعه در حوزه فاوا شكل گرفته و براي رسيدن به افق ۱۴۰۴، كار را از ايجاد ساختار شروع كرديم و طبق برنامه و محورهاي پيش‌بيني شده كارها انجام خواهند شد.
 
کد مطلب: 20936
نام شما
آدرس ايميل شما


ahmaden
feedback
از این حرفا زیاد شنیدیم جناب وزیر عمل کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
من تو شرایطی هستم که امکان استفاده از ADSL یا حتی Dial-up برام مقدور نیست
ناچارم از gprs استفاده کنم
سرویس هر دو شرکت ایرانسل و همراه اول رو هم تست کردم
سرعت اینترنت ایرانسل اوایل که مشغول انجام تبلیغات گسترده بودن خوب بود
بعد که خرشون از پل گذشت و خیلیا وابسته شدن به سرویسشون شروع کردن به کم فروشی
الان سرعت دانلود من در بهترین شرایت 3 کیلو بایت در ثانیه هست
در حالی که ماهانه ده هزارتومن بابت سرویس یک ماهشون پرداخت میکنم
البته طبیعیه که این کارو بکنن
نظارتی روشون نیست
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما هم امیدواریم که یکبار حداقل یکبار به این حرفی که الان میزنید در مورد نظارت عمل کنید انتظار دیگری که نمیشه داشت .اگر بگیم سرعت و کیفیت اینترنت میان اینترنت میلی رو مثال میزنین اگر در مورد پهنای باند باشه باز میگین اینترنت میلی حداقل فقط به روی شرکتها نظارت داشته باشید که کم فروشی نکنن. گرچه یه هفته دیگه همین حرف نظارت هم یادتون میره.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام