کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال تحریم محصولات اپل به علت سوءاستفاده از کارگران چینی

خبرگزاری فارس , 10 بهمن 1390 ساعت 10:35

ایتنا- سوء‌استفاده از کارگران نوجوان چینی در کارخانه Foxconn در جنوب چین بسیار شدید است. کار به جایی رسیده که برخی کارگران این کارخانه تهدید به خودکشی دسته جمعی کرده‌اند.




رفتار غیرانسانی و انواع سوءاستفاده از کارگران چینی شرکت اپل باعث شده تا زمزمه لزوم تحریم مصحولات این شرکت در برخی رسانه‌ها مطرح شود.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، چند سالی است که نشریات مختلف اخبار و گزارش‌هایی را در مورد دستمزد پایین، ساعات کاری بالا، استفاده از کارگران کم سن و سال و موارد دیگر در کارخانه‌های وابسته به شرکت اپل در چین مطرح می‌کنند.

بر اساس این گزارش‌ها تولید آیفون و آی‌پد در چین به قیمت رنج و آزار و اذیت هزاران کارگر نوجوان چینی تمام می‌شود که در شرایطی دشوار و غیراستاندارد کار می‌کنند.
این کارخانه‌ها که عمدتاً مواد اولیه و اجزای مختلف مورد استفاده در آیفون و آی‌پد را تولید می‌کنند، ساعت‌ها از کارگرانشان کار می‌کشند و به ازای تأمین محل استراحت و اندکی غذا مبلغی کم نیز به آنها پرداخت می‌کنند.

افشای این شرایط باعث شده تا در برخی نشریات و رسانه‌های جهان لزوم برخورد با اپل و پیگیری قضایی تخلفات آن مطرح شود.
بر این اساس سوء‌استفاده از کارگران نوجوان چینی در کارخانه Foxconn در جنوب چین بسیار شدید است. کار به جایی رسیده که برخی کارگران این کارخانه تهدید به خودکشی دسته جمعی کرده‌اند.

در تازه‌ترین حادثه در این کارخانه ۱۳۷ کارگر به علت استفاده از یک ماده شیمیایی سمی برای تمیز کردن نمایشگر گوشی آیفون مجروح یا بیمار شده‌اند.

اپل تاکنون در قبال این گزارش‌های خبری واکنشی از خود نشان نداده و به نظر می‌رسد کسب سود تجاری و موفقیت‌های مالی برای این شرکت بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشته باشد.
 


کد مطلب: 20922

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20922/احتمال-تحریم-محصولات-اپل-علت-سوءاستفاده-کارگران-چینی

ايتنا
  https://www.itna.ir