۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۰

مخالفت رسمی اروپا با قانون سانسور اینترنت در آمریکا

ایتنا- مدیر دستور کار دیجیتال در کمسیون اروپا اعلام کرد: "با وضع قوانینی مانند SOPA که صرفا به نارضایتی کاربران دامن زده نمی‌توان به جنگ ناقضان کپی‌رایت رفت."


نیلی کورس مدیر دستور کار دیجیتال در کمیسیون اروپا وابسته به اتحادیه اروپا به طور رسمی مخالفت اعضای این اتحادیه با قانون سانسور اینترنت را اعلام کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس به گفته وی‌تری، وی از اینکه کنگره آمریکا اصرار دارد چنین قانونی را به تصویب برساند اظهار نگرانی کرد و در مورد تبعات اجرا شدن آن هشدار داد.

وی که مدیر اجرایی دستور کار دیجیتال کمیسیون اروپا نیز محسوب می‌شود تصریح کرده که این قانون بنیادهای موفقیت در وب را تهدید می‌کند.

کورس پیش از این هم تلاش‌های برخی دولت‌های اروپایی برای تصویب قوانین مشابه داخلی را رد کرده و معتقد بود حتی اگر هدف از تصویب این قانون مقابله با نقض کپی‌رایت و دفاع از حقوق مالکیت معنوی باشد، باز هم به چنین شیوه‌هایی نمی‌توان از کپی‌رایت دفاع کرد.

به گفته وی مقابله با ناقضان کپی‌رایت در اینترنت مستلزم صرف هزینه‌های کلان و همین طور استفاده از روش‌های پیچیده و به دقت برنامه‌ریزی شده است و با وضع قوانینی مانند SOPA که صرفا به نارضایتی کاربران دامن زده نمی‌توان به جنگ ناقضان کپی‌رایت رفت.

طی یک هفته اخیر بسیاری از سایت‌های مشهور و افراد تاثیرگذار در شکل گیری وب و اینترنت به صراحت از احتمال تصویب قانون SOPA اظهار نگرانی کرده‌اند.
کد مطلب: 20874
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام