۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۵

ماجرای استخدام کارمندان IT به دادگاه کشیده شد

ایتنا- شرکت‌های مزبور متهم شده‌اند که با توطئه و تبانی کوشیده‌اند با هدف پایین نگه داشتن حقوق کارمندان خویش، رقابت بین خود برای به‌کارگیری نیروی کار ماهر را از میان بردارند.


در تابستان سال ۲۰۰۷، استیو جابز مدیر عامل وقت شرکت اپل نامه‌ای از طرف اِد کولیگان (Ed Colligan) مدیر عامل شرکت پالم دریافت کرد که در آن به طرح شکایت در خصوص استخدام غیرقانونی کارمندان در دادگاه اشاره شده بود.

به گزارش ایتنا به نقل از شماران سيستم به گفته رویترز، در این نامه آمده بود: پیشنهاد شما مبنی بر این که ما توافق کنیم که شرکت‌هایمان، کارمندان یکدیگر را به استخدام خود در نیاورند، صرف‌نظر از تمایلات فردی، نه تنها اشتباه است بلکه احتمالاً عملی غیرقانونی به شمار می‌رود.

این نوشتار به تازگی در دادخواستی که پنج مهندس نرم‌افزار علیه اپل و چند شرکت دیگر از جمله گوگل و اینتل ارائه کرده‌اند، منتشر شده است.

در این دادخواست، شرکت‌های مزبور متهم شده‌اند که با توطئه و تبانی کوشیده‌اند با هدف پایین نگه داشتن حقوق کارمندان خویش، رقابت بین خود برای به‌کارگیری نیروی کار ماهر را از میان بردارند.

مشخص نیست پاسخ جابز به نامه کولیگان چه بوده است.

بر پایه این گزارش، علاوه بر اپل، شرکت اچ‌پی نیز که در سال ۲۰۱۰ شرکت پالم را خریداری کرد و به خود ملحق نمود، از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.

هرچندشرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات می‌گویند آنچه که بین آنها رخ داده، به توافقات دوجانبه در حوزه تجارت مربوط می‌شود و یک «توطئه فراگیر» نبوده است، اما شاکیان پرونده مدعی‌اند اسناد منتشر شده در دادگاه نشان می‌دهد که ما با یک «توافق‌نامه غیرقانونی چندجانبه» روبرو هستیم و کار بر پرونده باید ادامه یابد.

جلسه بعدی دادگاه قرار است در ۲۶ ژانویه در دادگاه فدرال در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شود.
 
کد مطلب: 20872
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام