۰
plusresetminus
شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۹

رسوایی مالی "دل" و "ان ویدیا"

ایتنا- هفت مدیر مالی و تحلیل گر اقتصادی با کسب اطلاع زودهنگام از محصولات تازه رایانه‌ای ، خدماتی را بر مبنای آنها طراحی کرده و در دسترس علاقمندان قرار می‌دادند.


هفت مدیر مالی و تحلیلگر اقتصادی و از جمله یکی از مدیران سابق شرکت دل به اتهام همدستی غیرقانونی بر سر اجرای یک برنامه تجاری دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی سی ورلد، این افراد برای اجرای طرح اقتصادی یاد شده بیش از ۷۰ میلیون دلار درآمد نامشروع برای آنها به همراه آورده‌است.

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، از چهار سال قبل تا به حال در حال بررسی عملکرد این افراد و مرور پرونده آنهاست و می‌گوید تاکنون ۶۰ نفر را به جرم همکاری با این افراد دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار داده‌است.

از جمله هفت نفری که دستگیر شده‌اند می‌توان به سندی گویال از مدیران عالی رتبه قبلی شرکت دل اشاره کرد که اطلاعات مربوط به محصولات آینده دل را سرقت کرده و آنها را در اختیار دیگر هم‌دستان خود قرار می‌داد.

از این اطلاعات برای تولید محصولات سخت‌افزاری مرتبط و توزیع سریع آنها در بازار استفاده می‌شد. در واقع این افراد با کسب اطلاع زودهنگام از محصولات تازه رایانه‌ای ، خدماتی را بر مبنای آنها طراحی کرده و در دسترس علاقمندان قرار می‌دادند.

یکی دیگر از افراد مظنون در این پرونده دنی کیو است که وی هم با فروش غیرقانونی اطلاعات این شرکت توانسته بیش از ۱۵.۷ میلیون دلار به جیب بزند.

تحقیقات از بازداشت شدگان برای کشف دیگر تخلفات مالی آنان ادامه دارد.
 
کد مطلب: 20844
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام