۰
plusresetminus
شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۲

انتقام‌گیری هکرها از FBI به دلیل بستن سایت مگاآپلود

ایتنا – هکرهای خشمگین از بسته شدن سایت مگاآپلود، به FBI و سایت وزارت دادگستری آمریکا حمله کردند.


گروه هکری ناشناس (آنونیموس) در عملی انتقام‌آمیز، چند وب سایت آمریکایی را از کار انداخت.

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، اندکی پس از متوقف شدن فعالیت سایت مگاآپلود به دستور FBI پلیس فدرال آمریکا، گروه هکری موسوم به ناشناس در اقدامی غافلگیرکننده، وب‌سایت‌های وزارت دادگستری آمریکا، FBI و شرکت Universal Music Group را مورد حمله خود قرار داد و سرویس‌دهی آنها را مختل نمود.

سایت Megaupload.com یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سایت‌های به اشتراک‌گذاری فایل به شمار می‌رود و کاربران با استفاده از آن می‌توانند فیلم، موسیقی و انواع محتواهای دیجیتالی را به رایگان دانلود کنند.

نقض حق مولف (کپی رایت)، اتهامی است که پلیس آمریکا برای تعطیل نمودن این سایت اقامه کرده است.

علاوه بر تعطیلی مگاآپلود، کیم اشمیتز، معروف به کیم دات کام، مدیر ۳۸ ساله این سایت به همراه سه نفر از همکارانش، روز پنجشنبه در اوکلند نیوزلند بازداشت شده است.

هکرهای ناشناس از همان شیوه رایج خود یعنی حملات عدم سرویس دهی (DDos) برای فلج کردن این سایت‌ها استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایتنا، زمستان سال گذشته و در بحبوبه ماجرای دستگیری آقای جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس، هکرهای ناشناس با استفاده از همین ترفند، چند وب سایت مهم از جمله مسترکارت، ویزا و پی‌پال را که خدمات خود به این سایت را قطع کرده بودند، مورد حمله قرار داده و فعالیت آنها را بعضاً به تعطیلی کشاندند.

این در حالی است که کشمکش بر سر لایحه جنجال‌برانگیز کنگره آمریکا در خصوص سانسور اینترنت موسوم به سوپا (SOPA)، و اندک زمانی پس از اعتراض غول‌های اینترنتی جهان به این طرح، خبر بسته شدن مگاآپلود به دست FBI بار دیگر نگاه‌ها را به سمت حق مولف و راهکارهای مقابله با نقض آن جلب کرده است.
 
کد مطلب: 20839
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام