۰
plusresetminus
شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۲۲

بانک صادرات داراي بيشترين POSهاي منصوبه

ايتنا – بانک صادرات در بخش مبلغ تراکنش و تعداد تراکنش نيز در مقام سوم کشوری قرار دارد.
 


آخرین آمارهای بانک مرکزی در زمینه عملکرد بانک‌های کشور در حوزه پایانه‌های فروش نشان از آن دارد كه بانک‌های صادرات، ملی و ملت به ترتيب در صدر فهرست پایانه‌های منصوبه قرار دارند.

به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایران کیش، بانک صادرات ۹/۱۹ درصد معادل بیشترین سهم از مجموع پایانه‌های فروش منصوبه در کشور را داراست و در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

بانك صادرات با این تعداد پایانه، ۲/۱۶ درصد از مبلغ کل تراکنش‌های کشور در آبان ماه را به خود اختصاص داده است که نسبت به شهریور ماه سال جاری دو درصد رشد داشته است.
همچنين ۲/۱۵ درصد از کل تعداد تراکنش‌های ماه مذکور با یک درصد رشد نسبت به آخرین ماه تابستان سال جاری، به بانک صادرات اختصاص دارد.
به این ترتیب بانک صادرات در بخش مبلغ تراکنش و تعداد تراکنش در مقام سوم کشوری قرار دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده در زمینه عملکرد بانک‌های کشور در حوزه پایانه‌های فروش که آمارها را تا آذر ماه سال جاری بيان مي‌كند، در حوزه درصد سهم بازار تعداد تراکنش، بانک‌های ملت، پارسیان و ملی به ترتيب صدرنشین هستند.
اما در حوزه درصد سهم بازار مبلغ تراکنش نیز بانک‌های ملت، ملی و صادرات گوی سبقت را از بقیه ربوده‌اند.
نگاهی به اين آمار نشان می‌دهد که بانک صادرات ۹/۱۹ درصد معادل بیشترین سهم از مجموع پایانه‌های فروش منصوبه در کشور را داراست و در رتبه نخست کشوری قرار دارد و بانک ملت در حالی که ۴/۱۵ درصد از کل پایانه‌های منصوبه در ماه آبان ماه را داراست (رتبه سوم) اما ۴۲ درصد از مبلغ کل تراکنش‌ها در ماه مذکور را داشته و با وجود یک درصد کاهش سهم نسبت به شهریور، همچنان پیشتاز است. این بانک از نظر سهم بازار تعداد تراکنش با اختلاف اندکی نسبت به پارسیان، در رتبه نخست کشوری قرار دارد.
 


در این ماه بانک ملی با ۹/۲۲ درصد از سهم بازار مبلغ تراکنش دوم است که نسبت به سال گذشته در همین زمان یک پله صعود داشته است.
رده چهارم درصد سهم پایانه‌های منصوبه و همچنین رتبه دوم کشوری به لحاظ تعداد تراکنش به بانک پارسیان تعلق دارد و البته این نکته درخور توجه است که بانک پارسیان علی‌رغم اینکه به لحاظ تعداد تراکنش در مقام دوم کشوری است، اما در بخش مبلغ تراکنش با تفاوت فاحشی نسبت به بانک‌های اول تا سوم در مقام چهارم کشوری قرار گرفته است.
کد مطلب: 20836
نام شما
آدرس ايميل شما