۱
۰
plusresetminus
جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۵

کداک ورشکست شد

ایتنا - یکی از دوربین‌های تولیدی این شرکت، از نخستین فرود انسان بر کره ماه عکسبرداری کرده بود.



ایستمن کداک، شرکت ابداع کننده دوربین‌های دستی اعلام ورشکستگی کرده است.

به گزارش ایتنا از بی‌بی‌سی این شرکت که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات و لوازم عکاسی در جهان است، با اعلام ورشکستگی فرصت آن را خواهد یافت که بدون نیاز به پاسخگویی به طلبکارانش ساختار خود را از نو سازماندهی کند.

مسئولان کداک گفته‌اند که اعلام ورشکستگی، خللی در ارائه خدمات به مشتریانشان به وجود نخواهد آورد و شرکت به فعالیت‌های تجاری خود طبق معمول ادامه می‌دهد.

آنتونیو پرز، رییس و مدیر عامل شرکت کداک هنگام اعلام ورشکستگی گفت: «هیئت مدیره و تمام مدیران بلندپایه شرکت اتفاق نظر داشتند که این اقدامی درست و ضروری برای آینده کداک بوده است.»

تحت مدیریت آقای پرز، کداک اخیرا تمرکز فعالیت‌های تجاری خود را از دوربین‌های عکاسی به تولید چاپگرهای کامپیوتر معطوف کرده بود تا افت سود خود را جبران کند.
اما این تغییر استراتژی هم نتوانست به شرکت کداک کمک کند که کاهش سود خود را جبران کند.

کداک در دهه ۱۸۸۰ پایه‌گذاری شد و به عنوان مخترع دوربین عکاسی دستی، فن و هنر عکاسی را در دسترس همگان قرار داد و یکی از دوربین‌های تولیدی این شرکت، از نخستین فرود انسان بر کره ماه عکسبرداری کرد.

کارشناسان می‌گویند واکنش کند کداک به تغییرات دو دهه اخیر در فناوری عکاسی، به خصوص تکامل و رشد استفاده از دوربین‌های دیجیتال، از عوامل اصلی دشواری مالی این شرکت بوده و باعث شده تا ارزش سهام آن طی پانزده سال اخیر از سی و یک میلیارد دلار به کمتر از یکصد و پنجاه میلیون دلار تنزل کند.

اعلام ورشکستگی از سوی کداک پس از آن صورت گرفت که این شرکت نتوانست امتیاز انحصاری ابداعات و دستاوردهای خود در زمینه تصویربرداری دیجیتال را به فروش برساند.

پیشتر کداک هشدار داده بود که اگر نتواند امتیازات انحصاری این ابداعات را تا پایان سال ۲۰۱۱ به فروش برساند، با بحران نقدی مواجه خواهد شد.

کداک روی هم رفته ۱۹۰۰۰ کارمند دارد و اعلام ورشکستگی این شرکت می‌تواند بر سرنوشت شغلی آنها تاثیر بگذارد.

در دهه ۱۹۸۰ میلادی که کداک در اوج بود، در گوشه و کنار جهان ۱۴۵۰۰۰ کارمند داشت.

شرکت کداک از سال ۲۰۰۳ تا کنون ۱۲ کارخانه خود را تعطیل کرده است.
 
کد مطلب: 20833
نام شما
آدرس ايميل شما


وب
feedback
قضیه ی سفر به ماه که دروغ از آب در اومد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام