کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامسونگ و اینتل سیستم‌عامل موبایل مشترک عرضه می‌کنند

سايت خبری همكاران سيستم , 27 دی 1390 ساعت 11:28

ِّايتنا - تیزن یک سیستم عامل منبع باز است که به طراحان نرم‌افزار اجازه می‌دهد برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و تلویزیون‌ها، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی طراحی کنند.




شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است سیستم عامل اختصاصی خود «بادا» را با سیستم عامل «تیزن» اینتل ترکیب کند.
این شرکت برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ سیستم عامل بادا را که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده بود، روانه بازار کرد و توانست حدود ۲ درصد از بازار سیستم عامل‌های تلفن همراه را از آن خود کند.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم شرکت سامسونگ از شروع اجرای طرح تلفیق این دو سیستم عامل خبر داده اما درباره زمان اتمام آن جزئیات بیشتری فاش نکرده است.
سامسونگ همچنین اظهار امیدواری کرده است که در سال جاری بتواند حداقل یک یا دو گوشی تحت سیستم عامل تیزن را روانه بازار کند.

سامسونگ همچنین گفته است از آنجا که هر دو سیستم عامل بادا و تیزن مبتنی بر پلت‌فرم لینوکس هستند، طراحان نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های کاربردی از هم اکنون می‌توانند برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مورد نظر خود را برای این سیستم عامل جدید طراحی کنند.

تیزن یک سیستم عامل منبع باز است که به طراحان نرم‌افزار اجازه می‌دهد با استفاده از HTML5 و دیگر فناوری‌های تحت وب برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و تلویزیون‌ها، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی طراحی کنند.

سامسونگ تاکنون چند گوشی از جمله برخی از مدل‌های معروف به Wave را که تحت سیستم عامل بادا طراحی شده بودند، روانه بازار کرده و اخیراً دومین نسخه از سیستم عامل بادا را نیز عرضه کرده است.

گوشی‌های تحت بادا در سال جاری فروش موفقیت‌آمیزی داشت و در دوره‌ای از سال حتی از گوشی‌های تحت سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت جلو افتاده بود.

سامسونگ که در سال ۲۰۱۱ توانست با فروش بیش از ۳۰۰ میلیون گوشی رکورد فروش خود را بشکند، در قبال سیستم عامل‌های همراه سیاستی چندگانه در پیش گرفته و برای هر کدام از سیستم عامل‌های اندروید، ویندوز فون و بادا محصولات جداگانه‌ای تولید می‌کند.
 
 


کد مطلب: 20799

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20799/سامسونگ-اینتل-سیستم-عامل-موبایل-مشترک-عرضه-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir