۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۲

موتور جست‌وجوگر بینگ مایکروسافت از یاهو پیش افتاد

ايتنا - بنا براین گزارش جست‌وجوگر گوگل همچنان در این بازار پیشتاز است.


شرکت پژوهشی کام اسکور اعلام کرده است سهم جست‌وجوگر بینگ مایکروسافت از بازار جست‌وجوهای اینترنتی در پایان سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است و این شرکت توانسته از رقیب خود یعنی یاهو پیشی بگیرد.

به گزارش ایتنا از همكاران سيستم یافته‌های کام اسکور نشان می‌دهد در ماه دسامبر سهم بینگ مایکروسافت از بازار جست‌وجوهای اینترنتی ۱۵.۱ درصد و سهم یاهو ۱۴.۲ درصد بوده است.

بنا براین گزارش جست‌وجوگر گوگل همچنان در این بازار پیشتاز است.
گوگل توانسته در این مدت ۶۵.۹ درصد از این بازار را به خود اختصاص دهد. سهم گوگل در ماه نوامبر از این بازار ۶۵.۵ درصد بوده است که در عرض یک ماه به ۶۵.۹ درصد رسیده است.

موتور جست‌وجوي بینگ که در سال ۲۰۰۹ توسط مایکروسافت راه‌اندازی شده توانسته عنوان دومین جست‌وجوگر بزرگ جهان را از آن خود کند.
در آن سال مایکروسافت برای تقویت موتور جست‌وجوگر خود قراردادی با شرکت یاهو امضا کرد و در آن متعهد شد ۸۸ درصد از درآمد خود از جست‌وجوگر بینگ را به یاهو واگذار کند.

اما شرکت گوگل در این اواخر با عرضه خدمات جدیدی مثل گوگل پلاس توانسته پیشگامی خود در این زمینه را حفظ کند و کاربرانش را همچنان راضی نگه دارد.

البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که شرکت کام اسکور در تحلیل‌های خود فقط جست‌وجوهای اینترنتی را که با رایانه‌های شخصی انجام شده، محاسبه کرده است.
بخش زيادي از جست‌وجوهای اینترنتی از طریق فناوری‌های همراه صورت می‌گیرد که در این میدان نیز گوگل پیشتاز است و بیش از ۹۰ درصد این بازار را در اختیار خود دارد.
 
کد مطلب: 20784
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام