۶
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۰۴

تکذیب خبر قطع شدن اینترنت در کشور

ایتنا - به صورت منطقی ارتباطی میان راه‌اندازی اینترانت ملی و اختلالات اخیر در ارتباط با اینترنت نیست.

به گزارش ایتنا در پی انتشار خبری مبنی بر «تلاش برای راه‌اندازی اينترنت ملی عامل کندی سرعت و اختلال در اينترنت» در روزنامه «روزگار» به نقل از پیام کرباسی(کارشناس اینترنت)، و بازتاب این خبر در رسانه‌های مختلف از جمله در ایتنا، کرباسی از رسانه‌های تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات خواسته که توضیحات وی در خصوص تکذیب این خبر را منتشر نمایند.

متن این تکذیبیه که رونوشت آن به ایتنا نیز ارسال شده به شرح زیر است:

 
سردبیر محترم روزنامه روزگار
با سلام

احتراما، بدینوسیله اینجانب پیام کرباسی نسبت به مطالب منتشره در روزنامه شماره ۱۶۰۰ مورخ یکشنبه یازدهم دیماه ۱۳۹۰ به نقل از اینجانب، اعتراض داشته و خواهشمند است نسبت به درج این تکذیبیه به شرح زیر طبق آیین‌نامه مطبوعات اقدام فرمایید:

اینجانب بخش‌هایی از مطالب مندرج در روزنامه شماره ۱۶۰۰ مورخ یکشنبه یازدهم دیماه ۱۳۹۰ تحت عنوان «دلایل کندی اینترنت» که خطوطی از آن به نقل از اینجانب ذکر شده است را تکذیب و توضیحات زیر را اعلام می‌دارد:

۱. اینجانب، اجرایی کردن راه‌اندازی شبکه اینترانت ملی را عامل بروز این اختلالات ندانسته و تصریح دارد که به صورت منطقی ارتباطی میان راه‌اندازی اینترانت ملی و اختلالات اخیر در ارتباط با اینترنت نیست.
طبیعی است هریک شرایط اجرایی و کیفی خاص خود را خواهند داشت.

۲. اینجانب تصریح می‌دارد که به غیر از چند مورد اختلالات مقطعی در قریب به دو ماه گذشته در ارتباطات معمول اینترنتی(و نه بکارگیری VPN ها که غیرقانونی است)، کندی مشخصی مشاهده نشده و دسترسی به سایت‌های مجاز با سرعتی که کاربران با ISPهای خود قرارداد دارند، برقرار است.

۳. زمان بارگذاری شبکه اینترانت ملی کشور نیز بسته به سیاست‌های اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراحل برنامه‌ریزی و اجرایی است و اینجانب تصریح می‌دارد که هزینه‌های اجرایی مترتب بر آن و نوع مراحل اجرایی شدن آن، موضوع بحث شرکت‌های انتقال داده با مسئولین است که امیدواریم به نتایج مثبتی به نفع آحاد کاربران منجر شود.

۴. هر نوع برداشت یا تفسیر دیگر از مصاحبه اینجانب مبنی بر قطع شدن اینترنت کشور در آینده، کذب محض است.

در پایان استدعا دارد به همکاران محترم خبرنگار بفرمایید که در درج سمت افراد، حساسیت‌های لازم را اعمال و برای درج آنها ذیل مطالب خود حتما با مصاحبه شونده هماهنگی لازم به عمل آید.

با احترام
پیام کرباسی
سخنگو و مسئول روابط عمومی کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌ها
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای – استان تهران
 
کد مطلب: 20672
نام شما
آدرس ايميل شما


فرشاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
اره بابا 20میلیون کاربر اینترنت دروغ میگن تو راس میگی باور کردیم...!!!
مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینترنت به این خوبی. کی گفته قطع شده یا کند شده؟!

مگه تو هم ...هستی که اینقدر سیاه نمایی می کنی؟!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
"اینجانب تصریح می‌دارد که به غیر از چند مورد اختلالات مقطعی در قریب به دو ماه گذشته در ارتباطات معمول اینترنتی(و نه بکارگیری VPN ها که غیرقانونی است)، کندی مشخصی مشاهده نشده و دسترسی به سایت‌های مجاز با سرعتی که کاربران با ISPهای خود قرارداد دارند، برقرار است."
آره ما هم تصریح میکنیم که طبق گفته وزیر بهداشت ایران همه چیز کاملاً خوب است :-).
feedback
این حرفا چیه، کند !! دلیلش این پیغام که با سرعت 5000 کیلومتر بر ثانیه رو سایت ایتنا قرار گرفت.
آقا محتوای ملی مصرف کنید ، آقای ایتنا چرا هاست داخلی نداری ، چرا تولید علم نمکنیم ، چرا ایمیل داخلی مورد اعتماد همه نداریم ، چرا همه دانشگاهها با سرویسهای خارح کشور برای دسترسی به مقالات قرارداد دارن ، چرا چرا چرا ...
feedback
سایتها یا فیلتر شده ، یا خیلی کنده..... دارم در قسمت تصاویر واسه کلمه "پوشش پرندگان" جستجو میکنم آخه معلک گفته به کلاس سومیها که راجب به پوشش پرندگان عکس و مقاله بیارید
تقریبا هیچی نمیاره ، همیشه جستجو در تصاویر مشکل داره ، فکر کنم از فیلترینگ هستش ،
feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی ببخشیذا خیلی ببخشیدا
شما اسم اینو میذارین اینترنت512 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس یه سر به عراق و افغانستانم بزنین لطفا...
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم......هه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام