۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۰
همراه اول اعلام كرد:

در صورت هوشياري مشتركان، امكان سوءاستفاده از گوشي تلفن همراه وجود ندارد

ايتنا - تا زماني كه گوشي مشترك در اختيار فرد ديگر قرار نگرفته و يا كدي بنا بر درخواست افراد سودجو توسط خود مشترك وارد گوشي نشود، امكان سوءاستفاده از سيم‌كارت و گوشي وجود ندارد.


تا زماني كه گوشي مشترك در اختيار فرد ديگر قرار نگرفته و يا كدي به درخواست افراد سودجو وارد گوشي نشود، احتمال سوءاستفاده از سيم‌كارت و گوشي وجود ندارد.

به گزارش ایتنا روابط عمومي ارتباطات سيار ايران اعلام كرد: اخيراً در برخي رسانه‌ها مطالبي در خصوص هك گوشي مشتركان منتشر شده كه پيگيري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي را هم به دنبال داشته است‌‌؛ لذا اين اپراتور بعنوان اولين و بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور وظيفه خود مي‌داند در اين خصوص اطلاع‌رساني كند.

بر اساس اين گزارش، تا زماني كه گوشي مشترك در اختيار فرد ديگر قرار نگرفته و يا كدي بنا بر درخواست افراد سودجو توسط خود مشترك وارد گوشي نشود، امكان سوءاستفاده از سيم‌كارت و گوشي وجود ندارد.

اين گزارش مي‌افزايد: اخيراً نرم‌افزار‌هايي در بازار مشاهده شده است كه درصورت فعال بودن بلوتوث مشترك مورد نظر و بي‌توجهي وي، ارتباط گوشي افراد سودجو با مشترك برقرار شده و از طريق بلوتوث‌، اطلاعات شخصي گوشي مشترك، در اختيار گرفته مي‌شود؛ حتي مي‌توان از گوشي مشترك، SMS ارسال و يا مكالمه برقرار و يا گوشي را خاموش كرد. لذا ضروري است بلوتوث فقط در مواقع استفاده و آن هم با رعايت كليه موارد امنيتي‌‌، روشن باشد.

همچنين با توجه به اينكه اكثر كدهاي مخفي گوشي‌هاي مختلف در شبكه اينترنت قرار دارد؛ مي‌‌توان با كد مخفي به همراه شماره تلفن، divert (بطور مثال به خارج از كشور) روي گوشي ايجاد نمود كه بدون اطلاع مشترك‌، شماره موبايل وي به شماره خاص divert شده و همچنين بدون اطلاع مشترك، Call Forwarding انجام گيرد.

بعضاً شنيده شده افراد سودجو با اعلام اينكه خط مشترك از طرف اپراتور تست مي‌شود، اقدام به سوءاستفاده مي‌كنند. در اين خصوص نيز اعلام مي‌شود تست خطوط مشتركين به هيچ وجه با برقراري تماس با مشترك انجام نمي‌گيرد.
اين تست در صورت نياز، توسط خود سيستم شبكه تلفن همراه انجام مي‌شود.

در پايان اين گزارش، با توجه به موارد مذكور و لحاظ اين كه عوارض ناشي از سوءاستفاده سودجويان از گوشي‌هاي مشتركان، خارج از كنترل كليه اپراتورهاي تلفن همراه است، از مشتركان تلفن همراه مؤكداً درخواست شده است كه مراقب اين گونه سوءاستفاده‌هاي سودجويان از گوشي‌هاي خود باشند.
 
کد مطلب: 20642
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام