۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۹

پلت‌فرم جدید مایکروسافت، ابزاری برای پزشکی از راه دور

ایتنا- کاربران با استفاده از این نرم‌افزار که مبتنی بر فناوری پردازش ابری است، می‌توانند اطلاعات و علائم پزشکی مثل اندازه فشار خون، میزان وزن و یا قند خونشان را با پزشک خود به اشتراک بگذارند.


شرکت مایکروسافت اخیراً پلت‌فرمی برای گوشی‌های تحت سیستم عامل ویندوزفون تولیدکرده است که کاربران به کمک آن می‌توانند بیماری‌های مزمنی مثل فشار خون بالا و دیابت را کنترل کنند.
این برنامه کاربردی که HealthVault نام دارد، امکان دسترسی کاربران به اطلاعات پزشکی مورد نیاز را فراهم می‌کند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، کاربران با استفاده از این نرم‌افزار که مبتنی بر فناوری پردازش ابری است، می‌توانند اطلاعات و علائم پزشکی مثل اندازه فشار خون، میزان وزن و یا قند خونشان را با پزشک خود به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم افزار این است که کاربران به کمک آن می‌توانند با مراکز اورژانس تماس گرفته و کارکنان اورژانس نیز می‌توانند با دسترسی به اطلاعات کاربران که در محیط این برنامه قرار دارد، وظیفه کمک‌رسانی خود را به شیوه‌ای موثرتر و فوری‌تر انجام دهند.

شرکت مایکروسافت نسخه‌هایی از این پلت‌فرم را برای گوشی‌های تحت سیستم عامل‌های اندروید گوگل و iOS اپل تولید کرده است.

شرکت مای‌اسکین نیز با استفاده از این پلت‌فرم نرم‌افزاری طراحی کرده است که کاربران به کمک آن می‌توانند از زخم‌ها و آسیب‌های پوستی خود عکس بگیرند و آن را به همراه شرحی از بیماریشان برای متخصصان پوست ارسال کنند.

کاربران حتی می‌توانند اطلاعات خود را از طریق این نرم‌افزار با دانشمندان و پژوهشگرانی که بر روی بیماری‌های پوستی کار می‌کنند، به اشتراک گذارند.

وب سایت iTriage نیز که یکی از مهم‌ترین موتورهای جست‌وجوگر در زمینه موضوعات سلامتی و پزشکی محسوب می‌شود، اعلام کرده است این پلت‌فرم را به ابزارهای خود اضافه خواهد کرد.

هم اکنون کاربران از طریق این وب سایت می‌توانند علایم، بیماری‌ها و مراقبت‌های پزشکی مختلفی را در این وب سایت جست‌وجو کنند و مثلاً نسخه‌های پزشکی، تصاویر و ویدئوهای مربوط به بیماری مورد نظر خود را ببینند.

این وب سایت در تلاش است تا تمهیدی بیندیشد که کاربران بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را از بخش سلامت گوگل که Google Health نام دارد، به پلت‌فرم جدید مایکروسافت منتقل کنند.

البته گوگل اخیراً اعلام کرده است که ارائه خدمات این بخش را به حالت تعلیق درخواهد آورد و کاربران از اول ژانویه سال ۲۰۱۳ می‌توانند داده‌ها و اطلاعات مورد نظر خود را به این پلت‌فرم منتقل کنند.
 
کد مطلب: 20633
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام